מלחמת חרבות ברזל: על פי דיווחים ערבים, המאמצים הבינלאומיים מתגברים על מנת למנוע חזית בלבנון עם חיזבאללה ולהסדר באמצעות יישום החלטה בינלאומית 1701, לרבות חיזוק הנוכחות והמשאבים של צבא לבנון בדרום הליטני.

"תוציא את הקיצונים": לפיד חושף את ההצעה שהעביר לנתניהו
נתניהו מפחד הרבה יותר מאיתמר בן גביר מאשר מג׳ו ביידן - וזה יבוא על חשבון כולנו | בן כספית

ארצות הברית מובילה את הדיפלומטיה באמצעות יועץ הנשיא לענייני ביטחון ואנרגיה, עמוס הוכשטיין, השוהה בישראל ומבקש להגיע להסכם על הגבולות היבשתיים עם לבנון לאחר שתחם את הגבולות הימיים.

הצעת פתרון

ההצעה הבסיסית שהציע הוכשטיין לסיום העימות, והוצגה גם על ידי שר החוץ הבריטי דיוויד קמרון במהלך ביקורו בביירות בשבוע שעבר, כוללת הפסקת אש מצד שני הצדדים, ישראל וחיזבאללה, ושצה"ל ייסוג מהליטני. הפסקת פעילות "ירוק ללא גבולות" באזור, תמורת ערבות ישראל לא להתחייב על קרקע כלשהי, הפרה ימית או אווירית של החלטה 1701.

תקיפת עמדת תצפית של חיזבאללה במרחב מרון א-ראס בדרום לבנון (צילום :דובר צה"ל)

פתרון דיפלומטי

מקור לבנוני רשמי הסביר עיתון אל ערבייה, כי "לבנון מתעקשת על פתרון דיפלומטי לדרום ולגבולות היבשתיים עם ישראל, ומחכה לחזרתו של השליח האמריקני לביירות בקרוב  וההצעות שהוא יביא לאחר ביקורו בתל אביב".

הגורם אמר, "למרות כל ההבטחות שהביאו השליחים הבינלאומיים, החשש מההידרדרות במצב הביטחוני בדרום לבנון עדיין קיים, במיוחד לאור האיומים הישראליים המתמשכים", לטענתו.

חיזבאללה לא מתנגד

בנוסף, הדגיש, "חיזבאללה אינו מתנגד למשא ומתן לפתרון המשבר בדרום לבנון". בהקשר זה ציין המקור הרשמי, "ההסדרים מדרום לליטני כוללים הגברת פריסת הצבא בציוד", ואמר: "אנו פועלים להבטיח את התמיכה הדרושה מהקהילה הבינלאומית והאו"ם".

מנגד, מוניר שחאדה, לשעבר מתאם הממשלה של יוניפי"ל, הסביר לעיתון אל ערבייה, "אין דיבור על צעדים כלשהם בדרום הליטני לפני הפסקת האש ברצועת עזה, וזה מה שחיזבאללה הודיע ​​לנציגים הבינלאומיים שביקרו בביירות, שהאחרון שבהם הוא שר החוץ דיוויד קמרון".