בעקבות דבריו של שר הביטחון יואב גלנט, שציין אמש כי "יחיא סינוואר נמצא במנוסה מצה"ל. הוא עובר ממסתור למסתור ולא מצליח לתקשר עם כוחותיו", הכתב והפרשן אור הלר (חדשות 13) הביא פרטים נוספים על הידיעה על ראש ארגון הטרור שבמנוסה.

למרות העדויות והטענות: האם ישראל היא זאת שתשאיר את אונר"א בחיים?
המוצא האחרון? ראש המל"ל לשעבר מסביר: רק כך סינוואר יסכים לעסקת חטופים

"הנחת העבודה היא שסינוואר רואה תקשורת ישראלית אי שם בממלכת המנהרות שהוא הקים בחאן יונס. הרבה דברים ששר הביטחון גלנט אמר אתמול מיועד לאוזניים של אדם אחד, שמבין עברית, שרואה טלוויזיה ישראלית - סינוואר", אמר והוסיף: "המשך הלחץ כולל את האמירות האלה, והאמירות האלה של גלנט נועדו אולי גם למורל שלנו אבל בעיקר לסינוואר. כן אני חושב שכל יום שעובר כן מתקרבים אליו עוד קצת, ונשמע בקרוב על עוד מנהרה משמעותית בחאן יונס היום או מחר, שצה"ל חשף. כך שכל הזמן יש התקדמות בנושא הזה".

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

באשר לשאלה הגדולה האם סינוואר לוקח את החטופים איתו כשהוא נמלט מכוחות צה"ל, הדגיש הלר: "זו חייבת להיות הנחת העבודה המחמירה שלנו, החטופים הם פוליסת החיים שלו. הנחת העבודה המחמירה היא שהוא מקיף את עצמו בעשרות חטופים חיים, כאשר הוא משנה מיקום כל הזמן במנהרות. אומרים יותר ממה שיודעים, וחלק מהזהירות בפעולה בחאן יונס זה מחשש לפגוע בחטופים. ההבנה היא שכמו ששמענו בעדות של מיה רגב, שסיפרה שהמחבל חמאס ששמר עליה אמר שברגע שצה"ל מתקרב הוא יורה בה, זו צריכה להיות הנחת העבודה - שזו הפקודה לכל מחבלי החמאס ששומרים על חטופים חיים".

הלר המשיך והסביר: "לכן הגישה הכל כך זהירה, לכן צה"ל מתרכז כרגע בהמשך פירוק גדודי החאמס. 18 גדודים מתוך 24 כבר פורקו, בחאן יונס נשאר עוד גדוד אחד שכנראה יפורק בימים הקרובים. אנחנו כן רואים את ההתקדמות האיטית הזו של צה"ל ביעד שהוצב לו, פירוק החמאס, כאשר אנחנו מחכים לתשובת סינוואר".

"אין כאן מהלך שתוך כדי הדחיקה הצבאית וויתרנו על הלחץ של האוכלוסייה דרומה? חמאס חוזר לצפון בחסות של אזרחים עזתיים כאילו תמימים", תהה סגל הלר השיב: "מחאן יונס יצאו עד עכשיו 120 אלף בימים האחרונים, גם דרומה וגם מערבה, צפונה כ־200 אלף עזתים שהיו שם, לא כאלו שעלו מהדרום לצפון אלא כאלו שלא ירדו - זו הנחת העבודה בצה"ל".

העזתים רבים על הסיוע במעבר רפיח (צילום :צילום מסך אל-ג'זירה)

לסיום, טען הלר כי "חמאס מאוד רוצה לשדר תמונות כאילו השווקים נפתחים, האוכלוסייה חוזרת, שוטרים של החמאס חוזרים ואנחנו ראינו גם שצה"ל מחדש פעילות בצפון בפשיטה של אוגדה 162 שפועלת עם שתי חטיבות, והם בעצם בדיוק נועדו כדי שחמאס לא ירים ראש מחדש בצפון הרצועה".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM