מעל ומתחת לקרקע: כוחות צה"ל המשיכו גם הלילה (בין שני לשלישי) להילחם במערב חאן יונס ולבצע פשיטות בצפון ומרכז הרצועה. לפי ההערכות, במהלך השבוע יסיים צה"ל את כיבוש חאן יונס וימשיך להתקדם, זאת על רקע הדשדוש במגעים מול חמאס, שמתעקש בשלב זה על הפסקת הלחימה ונסיגה של צה"ל מהרצועה בתמורה להשבת החטופים. 

למרות העדויות והטענות: האם ישראל היא זאת שתשאיר את אונר"א בחיים?

ביממה האחרונה חיסלו כוחות אוגדה 98, שממשיכים להילחם במערב חאן יונס, עשרות מחבלים ועצרו כ-80 חשודים במעורבות בטרור, ביניהם מספר מחבלים, פעילי הג'יהאד האסלאמי, שלקחו חלק בטבח הרצחני ב-7 באוקטובר. לפי דיווחים פלסטינים, צה"ל כבש בימים האחרונים, בין היתר, את המפקדה הראשית ומרכז האימונים של חטיבת חאן יונס בחמאס. 

לפנות בוקר תקף חיל האוויר מטרות סביב בית החולים נאצר בחאן יונס בזמן שצוות הקרב החטיבתי של גבעתי כיתר את המרחב ופגע בפעילי טרור. גורם צבאי ששוחח עם וואלה! הגדיר את האזור כאחד המאחזים האחרונים שנותרו לחמאס בחאן יונס. ההערכה בצה"ל היא שפעילים בכירים בגדודי חמאס מסתתרים בביה"ח.

כתב וואלה! אמיר בוחבוט דיווח כי לדברי קצינים בכירים בצבא, שר הביטחון התכוון למשימה הייחודית שממלאות יחידות מיוחדות במרדף אחר בכירי חמאס, ובהם יחיא סינוואר ומוחמד דף, בתווך התת-קרקעי. הקצינים הסבירו כי לוחמי היחידות המיוחדות נלחמים, לראשונה בעולם, בעומק של יותר מ-20 מטר מתחת לאדמה ובחלק מהמקרים בתוואי מנהרות עמוק יותר.

"בשבוע האחרון ניהלו הלוחמים חילופי אש עם מחבלי חמאס במערכות התת-קרקע של חמאס", אמר קצין והוסיף, "להערכתנו לא רק כי הפתענו אותם אלא במיוחד כי אנחנו מתחילים להגיע לעומק המנהרות. לא למנהרה שולית או לחלקי הפיר שמהווים קצה עם חשיבות נמוכה. בעומק המנהרה מעריכים שמסתתרים הבכירים ומכאן ניתן גם להבין כמה גדולה המערכת ועד כמה היא מסועפת".

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

היתקלות צוות הקרב של חטיבת הצנחנים עם מחבל במרחב ח'אן יונס (צילום :דובר צה"ל)

צלפי צוות הקרב של חטיבת גבעתי חיסלו יותר מ-15 מחבלים במהלך הפעילות, בעוד שלוחמי צוות הקרב החטיבתי 646 זיהו וחיסלו תצפיתן שהסתתר בתוך מבנה. כמו כן, לוחמי הצנחנים ואגוז איתרו במהלך פשיטות אמצעי לחימה בהם רימונים, רובים מסוג קלאצ׳ניקוב, טילים מסוג RPG, מטעני ״שוואז״ ומחסניות. 

באירוע נוסף, תצפיתניות יחידה 414 זיהו ארבעה מחבלים שניסו להציב אמצעי תצפית במרחב בית חאנון תוך כוונה להשיב לכשירות את מערך האיסוף של ארגוני הטרור בצפון הרצועה. מסוק קרב תקף וחיסל את החוליה.

תקיפה בחאן יונס (צילום: רשתות ערביות)
תקיפה בחאן יונס (צילום: רשתות ערביות)

במסגרת פעילות כוחות אוגדה 162 בצפון ומרכז הרצועה, צוות הקרב של חטיבת הנח״ל חיסל מחבלים רבים ביממה האחרונה בפשיטות ומארבים בשטח. ספינת טילים זיהתה חוליית מחבלים באזור בו פועלים לוחמי צוות הקרב של חטיבת הנח״ל במרכז הרצועה. בפעילות משותפת של לוחמי החטיבה, מכלול האש החטיבתי, כלי שיט וכלי טיס, הותקפה החוליה וחוסלו חלק מהמחבלים.

באופן דומה, גם צוות הקרב החטיבתי 401 חיסל מעל ל-15 מחבלים בהיתקלויות והשמיד בשיתוף פעולה עם חיל האוויר מבנה ששימש מחבלים לירי על הכוחות ואשר אוחסנו בו אמצעי חבלה.

שר הביטחון יואב גלנט התייחס אמש להמשך התמרון, והבהיר כי היעד הבא הוא הגעה של הכוחות לרפיח. "התמרון היבשתי הוא הדרך להכריע. נגיע גם אל המקומות בהם טרם לחמנו, במיוחד אל מרכז הכובד האחרון שנותר בידי חמאס - רפיח, ידע כל מחבל כי סופו יהיה כמו של אלו בכל מקום אחר ברצועה - כניעה או מוות. אותן לחץ צבאי המקדם את פירוק החמאס מקדם אותנו במאמץ להשבת החטופים. החמאס מבין רק כוח, הוא מחפש שקט. אותם אלו שרצחו נשים וילדים מחפשים מקלט".

גלנט עדכן בנוסף כי כוחות צה"ל מצאו חומרים על מקומות שבהם שהה סינוואר לאחרונה. "כוחות צה"ל ממשיכים במרדף אחריו, מעל הקרקע ומתחת לקרקע".