ד"ר מיכאל מילשטיין, ראש הפורום ללימודים פלסטינים במרכז דיין אונ' ת"א שוחח עם ליאת רון ברדיו צפון 104.5FM על עסקת החטופים המתגבשת בשבועות האחרונים והתמהמהות תגובת החמאס. בנוסף, התייחס לשיחות המשא ומתן עם חיזבאללה, והזהיר מתחילתה של מלחמה קשה בלבנון.

כשליש מהציבור מוכן שהרשות הפלסטינית תשלוט בעזה - אך רק בתנאי הבא
בדרך להישג שובר שוויון בעזה: צה"ל סימן את היעד הבא

"לכאורה לפי הודעת חמאס התשובה הייתה אמורה להתקבל שבוע שעבר, בעצם באי אמירת התשובה הם נותנים 2 תשובות", הסביר. "אחת היא ששום דבר לא בוער להם והם יכולים להמשיך את המשחק הזה, ושאם אנחנו רוצים את החזרת החטופים התנאי היחיד והברור הוא הפסקת המלחמה. יחיא סינוואר חש פחות לחץ ומקדם יותר נוכחות בצפון הרצועה, איפה שצה"ל כבש, תמרן ויצא".

"השאלות המרכזיות הן התמרון במקום שבו יש שני מיליון אזרחים מעזה ושיתוף הפעולה עם המצרים. אי אפשר לעשות מציאות חדשה ברפיח אם אין נוכחות צה"לית קבועה, חייב להגיע ולשלוט שם ולתאם הכל עם המצרים. אם אתה חושב שאתה יכול לתמרן ולצאת, אתה מאפשר לחמאס להתחמש שם חזרה וצריך להגיד שלא ככה נשנה את המציאות בעזה", המשיך.

תקיפות צה"ל בדרום לבנון (צילום :שימוש לפי סעיף 27א')

בהמשך התייחס לגזרה הצפונית: "לתושבי הצפון זה כבר חלק מהשגרה היומית, יש בימים האחרונים פריצת דרך אפשרית בנוגע להסכם שאולי לא נצטרך מלחמה כדי להסיג את כוחות רדואן מעבר לליטני, הבעיה היחידה היא שהכל בגדר שמועות. הצרפתים לוחצים על נתניהו לא להתקדם לפני שהם מסיימים את ענייניהם המדיניים בלבנון. אנחנו נהיה חייבים להיות רציניים לשנות אסטרטגית את המצב בלבנון. אנחנו יודעים איך זה מתחיל אבל יכול להיגמר או בשלושה ימים או במלחמת לבנון השלישית. אם נסיים בדרום או בצפון במקום של לא לבלוע ולא להקיא, אם נסיים באותו מקום זה חמור מאוד, מצב שבו תמיד נופתע. הדבר הכי גרוע שיכול לקרות זה מציאות של התשה מתמשכת".