"בחדר אחד בבניין ווסט של האו״ם ובחדר השני בבניין תת-מקלע": בסרטון שהופץ היום (שלישי) על ידי דובר צה"ל, לוחמי יחידת הקומנדו "אגוז" שיתפו כי במהלך סריקות במרחב המערבי של ח'אן יונס, מצאו בקומה הראשונה של המבנה אפוד עם הכיתוב "UN" לצד סיוע הומניטרי ואוכל משומר, ובקומה האחרונה - מצאו תת-מקלע PK.

הבכירים על הכוונת: טנקים מקיפים את אחד המעוזים האחרונים של חמאס בחאן יונס
שוב חוטף אש: מי הוא יהודה פוקס ולמה זועמים עליו?

תיעוד פעילות כוחות יחידת אגוז בח'אן יונס (צילום :דובר צה"ל)

דובר צה"ל דיווחו כי היחידה ביצעה בשבוע האחרון פשיטות רגליות על תשתיות טרור והשמידה אותן, ואף חיסלו מחבלים רבים מטווח קצר בהיתקלויות פנים אל פנים כאשר נתקלו מולם במרחב. כאשר הלוחמים המשיכו בסריקות, בבית צמוד למקום ההתקלות איתרו נשק מסוג תת-מקלע שהוסלק בתוך חדר השינה ובחדר אחר של הבית איתרו את האפוד.

בסרטון, תועד מפקד הצוות ביחידה סגן ד' בבניין שבו אותרו האמצעים: "בקומה הראשונה בארון הבגדים ניתן למצוא ווסט של האו"ם עם רישום של האו"ם. המשכנו את הסריקות בקומות העליונות של הבניין, ובחדר שינה אחר פתחנו את הארון וזיהנו את המקלע", אמר תוך שמראה את אמצעי הלחימה.

מפקד צוות ביחידת אגוז, סגן ד', על אפוד האו"ם שמצאו (צילום :דובר צה"ל)

נזכיר כי לפני כשבועיים לוחמי היחידה פשטו על ביתו של אחד ממקורביו של סינוואר באזור ח'אן יונס ואיתרו בו נשקים, ובפשיטה נוספת על מחסן אמצעי לחימה במרחב, אותרו רובים, מחסניות, טילי RPG, ציוד צילום משוכלל וציוד צלילה.