ארגון הטרור הודיע הערב (שלישי) כי דחה את מתווה עסקת החטופים שגובש בפסגה בפריז, וחזר לדרוש את עצירת הלחימה, ו"הסרת המצור על עזה". ההודעה יצאה זמן קצר לאחר שראש ממשלת קטר התייחס אליה, במהלך מסיבת עיתונאים עם שר החוץ האמריקאי אנתוני בלינקן בדוחא. מהמוסד נמסר: "תשובת חמאס הועברה על ידי המתווך הקטארי למוסד ופרטיה נלמדים לעומק על ידי כלל הגורמים העוסקים במו״מ".

גנץ מאשים: "איבדנו זמן יקר לפירוק החמאס - בגלל גרירת רגליים"
"שיתנצל": נתניהו דרש לתחקר את התרגיל הצה"לי, גנץ זעם על תגובתו

כמו כן, חמאס דרש פעם נוספת את שחרור כל האסירים הביטחוניים שמוחזקים בישראל והחזרת כל תושבי הרצועה למקומם. בנוסף, הודו בארגון הטרור למצרים וקטר על מעורבותם במגעים. גורמים ישראלים מסרו בתגובה כי "החמאס אמר את דברו והוא - 'לא'. ישראל לא תקבל את סיום המלחמה כתנאי לעסקה".

סיוע אווירי לצוותי הקרב של חטיבת גבעתי וחטיבת הצנחנים במרחב חאן יונס. קרדיט: דובר צה"ל (צילום :דובר צה"ל)

כאמור, ראש ממשלת קטאר קיים מסיבת עיתונאים יחד עם שר החוץ האמריקאי אנתוני בלינקן. הוא התייחס לתשובת חמאס שנמסרה, ואמר כי "קיבלנו תשובה מחמאס על ההצעה לעסקת חטופים. יש לחמאס הערות אבל באופן כללי התשובה חיובית. העברנו את הפרטים לישראל". 

תגובתו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן: "היתה מעט התקדמות. חמאס העביר תשובה להצעה לעסקת חטופים אבל נראה שהיא מעט מוגזמת. אנחנו לא בטוחים לאן זה הולך אנחנו ממשיכים במו"מ".

ג'ו ביידן (צילום: רויטרס)
ג'ו ביידן (צילום: רויטרס)

בחמאס טענו לאחר מכן כי "חלק גדול מהנושאים בהסכם המסגרת לא היו ברורים ולכן לקח לנו זמן להגיב עליהם. אנו מעוניינים לשחרר את המספר הגדול ביותר של אסירים פלסטינים. ביקשנו ערבויות בינלאומיות ליישום הסכם המסגרת עם הכיבוש".

לאחר מכן התייחסו לנושא המדיני, וציינו כי "הכיבוש יראה בהפסקת האש את תבוסתו ואת התפוררות הקואליציה. נתניהו מנסה לגרום לכולם להאמין שהוא השיג ניצחון כדי לשמור על הקואליציה שלו".