פרשן חדשות 12 אהוד יערי, התראיין היום (שלישי) ברדיו קול ברמה, שם שוחח בנוגע להמשך המלחמה שנמשכת כבר מזה ארבעה חודשים, כמו גם לטרוריסט יחיא סינוואר. על רקע תשובת חמאס כי הוא דוחה את מתווה עסקת החטופים שגובש בפסגה בפריז, טען יערי כי "החטופים הם קרש ההצלה של סינוואר, לא כדי להינצל אלא בשביל להרוויח זמן. ולכן הוא שם על זה את כל יהבו ופחות חשוב לו את מי ישראל תשחרר מהכלא".

לאחר התשובה השלילית למתווה: "״חמאס הולך על כל הקופה - להיות או לחדול״
גנץ מאשים: "איבדנו זמן יקר לפירוק החמאס - בגלל גרירת רגליים"

הוא הבהיר כי הדבר שמעניין את סינוואר יותר מכל היא הפסקת הלחימה: "חודש - חודשיים הפוגה, זה לא עושה לסינוואר הרבה. כי זה גם נותן לצה"ל זמן לרענן כוחות, לתת הפוגה לחיילים. מנוחה שלה הם זקוקים". 

"סינוואר לא יזוז מעמדתו להפסקת אש מוחלטת. כמה מחבלים ישוחררו פחות מעניין אותו", הוסיף. כמו כן, השיב בנוגע לדיווח המדאיג בתקשורת האמריקאית, לפיו כ-30 חטופים ישראלים נוספים כבר אינם בין החיים: "קשה לדעת אם מספר החטופים שנהרגו הוא סופי, אבל ברור שתהיה לזה השפעה על העסקה". 

היתקלות צוות הקרב של חטיבת הצנחנים עם מחבל במרחב ח'אן יונס (צילום :דובר צה"ל)

ברגע זה העמדה של סינוואר לא משתנה. הוא אומר 'אתם תתנו לי הפסקת אש קבועה ומוחלטת עם ערובות לסיום המלחמה, לפני שנבצע פעימה ראשונה של שחרור החטופים'. זה גם מה שהוא העביר לקטרים. עוד הדגיש בנוגע לדיווח על מותם של כ-30 חטופים נוספים, כי "אין מה להיות מופתע. 

מה לעשות, הלב כואב, הלב נשבר. אין 136 חטופים חיים". כמו כן, יערי סיפק אמירה מפתיעה בנוגע לחמאס ואמר כי "יש לי קשר איתם. זה לא דרך מתווך ישראלי". בשלב הזה, נשאל ע"י המראיין האם מדובר בקשר ישיר עם חמאס, והשיב: "כן, ברור".