ראש הממשלה בנימין נתניהו הסכים לנצור את האש ברצועת עזה, בין שלבי העסקה לשחרור חטופים משבי חמאס, ועשה זאת מבלי לעדכן מראש את חברי קבינט המלחמה, כך דווח הבוקר (רביעי) ברשת ב'. קטאר הייתה זו שביקשה לנצור את האש ברצועה במהלך ההתקדמות בין השלבים, על מנת שהמשא ומתן בין הצדדים יוכל להימשך.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

על פי הדיווח, ראש הממשלה נתניהו אישר את הבקשה לאחר שקיים שיחה עם ראש המוסד דדי ברנע, כשהאחרון שהה בפסגה בפריז, שעסקה במתווה לעסקה לשחרור החטופים. לדברי גורמים המעורים בפרטים, חברי קבינט המלחמה קיבלו על כך עדכון רק לאחר הסכמתו של ראש הממשלה. מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה: "ההנחייה של ראש הממשלה לראש המוסד היא קבועה - לשתף את כל חברי קבינט המלחמה ולקבל את התייחסותם".

לוחמי צה''ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה''ל)
לוחמי צה''ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה''ל)

ראש ממשלת קטאר (צילום: AFP via Getty Images)
ראש ממשלת קטאר (צילום: AFP via Getty Images)

ארגון הטרור הודיע אמש כי דחה את מתווה עסקת החטופים שגובש בפסגה בפריז, וחזר לדרוש את עצירת הלחימה, ו"הסרת המצור על עזה". ההודעה יצאה זמן קצר לאחר שראש ממשלת קטר התייחס אליה, במהלך מסיבת עיתונאים עם שר החוץ האמריקאי אנתוני בלינקן בדוחא. מהמוסד נמסר: "תשובת חמאס הועברה על ידי המתווך הקטארי למוסד ופרטיה נלמדים לעומק על ידי כלל הגורמים העוסקים במו״מ".

כמו כן, חמאס דרש פעם נוספת את שחרור כל האסירים הביטחוניים שמוחזקים בישראל והחזרת כל תושבי הרצועה למקומם. בנוסף, הודו בארגון הטרור למצרים וקטר על מעורבותם במגעים. גורמים ישראלים מסרו בתגובה כי "החמאס אמר את דברו והוא - 'לא'. ישראל לא תקבל את סיום המלחמה כתנאי לעסקה".