מלחמת חרבות ברזל: מזרחן באוניברסיטת בר אילן ד"ר מרדכי קידר שוחח היום (רביעי) עם גדי נס בתוכניתו ברדיו צפון 104.5FM על הצפי להמשך המלחמה, יחסי ישראל וארה"ב והחשש מהקמת מדינה פלסטינית.

מגל תקף: "תתחיל להתעורר על עצמך אתה בפוזיציה"; וכך השיב כספית
סוף טראגי: נקבע מותו של לוחם צה"ל שנדבק בפטרייה מזהמת ברצועת עזה

בפתח השיחה אמר: "להערכתי, יש פה גם רצון אמריקאי לסגור את הסיפור ככה ולא לאפשר לישראל להתקדם עד מיטוט החמאס, אינטרסים גם של המפלגה הדמוקרטית. מדינת ישראל יכולה לחיות או במצב של מלחמה קבועה ושורדים, או הרתעה. כלומר שאויבינו יודעים שכל פעולה תביא תגובה לא מידתית. איפה הבעיה? כל מיני כללים אתיים שכפו על צה"ל כמו המידתיות שהפך למושג שולט. צריך לבטל את המידתיות".

בהמשך טען, כי ארה"ב שולטת על התנהלות המלחמה ועל המשכה: "ארה"ב מנהלת אותנו דרך ראש הממשלה והרמטכ"ל, אלוף פיקוד מרכז והחיילים דרך החרם על כל מי שיפעל נגד המדיניות האמריקאית שהאידיאולוגיה המובהרת שלהם היא הקמת מדינה פלסטינית".

תקיפות צה"ל בח'אן יונס (צילום :דובר צה"ל)

"זה דבר חמור מאוד לריבונות הישראלית ותקום מדינה פלסטינית שבבחירות הראשונות תקום מפלגה דמוקרטית שתהיה לא פחות ולא יותר מחמאס במדינה דמוקרטית והם יזכו שם במרבית מושבי המועצה כמו שזכו ב-2006 וכך האמריקאים מקימים לנו פה מדינת חמאס ואף אחד לא מעז לצאת כנגד המדיניות האמריקאית כדי שלא יופעלו עליו סנקציות", הוסיף.

בסיום הראיון סיכם: "זה מה שקורה כאשר כל מיני ארגונים מפרקים את הצבא בשנה האחרונה, מחתימים טייסים על עצומות, המדינה מדולדלת וחלשה".