על רקע התקדמות התמרון הקרקעי של צה"ל בח'אן יונס, מתגברים הדיווחים כי צה"ל קרוב לפעול גם ברפיח, בסמוך לגבול עם מצרים. בתוך כך, גורמים בקהיר כבר הזהירו את ישראל כי פעולה בסמוך לגבול עלולה לפגוע ביחסים בין המדינות. על כך, ד"ר שי הר-צבי, מומחה למזרח תיכון, שוחח היום (רביעי) עם "מעריב" והסביר היכן נמצאת עמדתה של מצרים.

לדבריו, "ברור לחלוטין שהשלום עם מצרים הוא נכס אסטרטגי יש לו יתרונות ביטחוניים גדולים מאוד עבור מדינת ישראל מאז תחילת המלחמה עלו שורה של רעיונות והתבטאויות שיכולים לפגוע ביחסים עם מצרים החל מהנעת אוכלוסייה ובטיפול בציר פילדלפי בהברחות באופן חד צדדי גורמים במצרים כבר הבהירו שהרעיון של הנעת אוכלוסייה הוא קו אדום עבור מצרים".

"יש בהם סכנה לביטחון הלאומי המצרי ויש בהם כדי לפגוע במערכת היחסים הבילטרליים עם ישראל. מצרים מיישרת היום קו עם ממשל ביידן בצורך לגבש אסטרטגיה ביום שאחרי כתנאי הכרחי ליצירת מציאות אחרת ביום של אחרי בעזה. הנשיא א-סיסי נאלץ לתמרן בין הלחצים הפנימיים והביקורת הפומבית עליו שלא לאפשר תנועה למצרים לבין הרצון שלו שישראל תמוטט את החמאס מתוך הבנה שמדובר במערכה הרבה יותר רחבה עם משמעויות של ציר מתון מול ציר רדיקלי. וכאשר העלאת הנושא של ציר פילדלפי והטיפול בו מתן הפומביות פוגעת באינטרסים של ישראל וגם של מצרים. ולכן כל פעם שהנושא עולה ישר מצרים יוצאת ואומרת הפסקת הלחימה", הוסיף.