המרדף אחר בכירי חמאס בעיצומו: אל"מ (מיל') רמי מגנזי, קצין אג"ם באוגדה 98, מוביל את הלחימה העזה של האוגדה במעוזי חמאס בחאן יונס. בשיחתו היום (רביעי) עם בן כספית וינון מגל ב-103FM סיפר על פעילות החיילים, וחשף כי "אנחנו מתקרבים לסינוואר".

זו לא בדיחה: בית הדין בהאג ואונר"א מועמדים לפרס נובל לשלום

"האוגדה כבר 66 יום נלחמת בח'אן יונס, מאז שבעה באוקטובר היא גויסה כולה", סיפר בפתח דבריו. "בחודשיים הראשונים פעלנו בשתי הזירות, גם בצפון וגם בדרום. הלחימה שם מאוד מזוקקת, סגרנו את כל חאן יונס בטבעות של תקיפה, ובציר הזמן של הימים התחלנו לצמצם ולנתק את הטבעת לכיוון מחנה הפליטים. הישגים יפים מאוד לאורך כל התקופה הזו. פוגעים בכל ראשי החמאס שנמצאים שם. חיסלנו בתקופה הזו למעלה מאלפיים מחבלים, לקחנו לא מעט שבויים עם המון מידע מודיעיני. בשבוע האחרון אנחנו מאוד ממוקדים במחנה הפליטים עם הישגים מאוד גדולים".

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

לדבריו, "האוגדה נלחמת גם מעל הקרקע וגם מתחת לפני הקרקע, יש קרבות מעל, יש מחבלים שיוצאים החוצה ומחבלים שנשארים מתחת ואז כאשר יש מגע איתם המגע הזה קורה ושוב ידנו על העליונה. יש היתקלויות בתת קרקע, יש שם את כל הצמרת והמפקדים. לא ניכנס לאיפה נמצא סינוואר, מי שצריך לדעת עובד על זה. התפקיד שלנו לנהל את הלחימה של הכוחות, יש לנו שם לא מעט כוחות מגוונים. הלחימה שם מורכבת מאוד ואנחנו מאוד משתדלים לעשות הכול כדי להגיע כמה שיותר מהר לצמרת מנהיגי החמאס והחטופים".

בהתייחס למצוד אחר מנהיג חמאס בעזה הדגיש: "אני משוכנע שבתחילת הלחימה בחאן יונס המרחק אולי היה גדול, אבל אנחנו מזהים סימנים שהטבעת נסגרת עליו - אנחנו לא רחוקים מסינוואר. אנחנו מנסים בכל הדרכים להגיע בצורה הכי מהירה, לפגוע בצמרת ולהשיג את תמונת הניצחון הנדרשת".

כאשר נשאל מה השלב הבא, השיב מגנזי: "אנחנו מרוכזים כרגע במחנה הפליטים של חאן יונס, עושים הכול כדי לסיים שם הלחימה בצורה הטובה ביותר, לאסוף את כל המידע שאנחנו צריכים כדי להמשיך ולהגיע לאנשים הנכונים כדי להכריע את החמאס וכמובן להגיע לחטופים. במחנה הפליטים כרגע הלחימה בשבוע האחרון מאוד אינטנסיבית. הלחימה שם הרבה יותר צפופה, הכוחות קרובים מאוד אחד לשני, האויב יוצא החוצה ומגיע למגע קרוב. לשמחתנו אנחנו מצליחים לפגוע בו, יותר מטענים אם זה על הדלתות ועל כל הקירות החיצוניים שלהם".

"האויב מנסה לפגוע בכל דרך. הלחימה יותר קשה כרגע אבל שמח להודיע שאנחנו עושים את זה בצורה הכי טובה", אמר והוסיף: "צריך להיזהר בסיסמאות, אנחנו כבר 124 יום בלחימה. לא בטוח שכולם חשבו שככה זה יתפתח, ידענו שזה יהיה הרבה זמן אבל נבואה ניתנה לשוטים. האויב, החטיבה הכי חזקה של החמאס היא חטיבת חאן יונס, הלחימה עיקשת אבל אנחנו רואים שם שהאוויר נגמר להם שם לגדודים. אני מאמין שנכריע אותם, אין לי ספק בכך".