פרשן חדשות 12 אהוד יערי, התייחס היום לדרישות חמאס המופרכות שנחשפו במהלך היום (רביעי) בנוגע לביצוע עסקת חטופים נוספת. "צריך לחשב מה קרה לאחור. אמרנו מראש, סינוואר ייתן את התשובה שלו, אבל אנשים אחרים שלא נמצאים ברצועה ינסחו את זה בצורה אחרת", ציין. 

עמית סגל מסביר: "חמאס חשב שזה יהיה כמו סם לישראל, אבל טעה"
לאחר הפגיעה בבטן הרכה של דרום לבנון: צה"ל בגל תקיפות נרחב

הוא טען כי המסמך יצא החוצה, בניגוד לרצונו של החמאס: "חמאס לא רצה להוציא את המסמך הזה החוצה. מי שפרסם זה חיזבאללה. שר החוץ של קטר מיהר אתמול לדווח ולדבר עם שר החוץ האיראני. החמאס לא תכנן שהדברים יתפרסמו כך. יש לי תחושה מהקשר איתם, שהם קצת הופתעו". 

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

תיעוד מתוך המנהרה. קרדיט: דובר צה"ל (צילום :דובר צה"ל)

"מבחינת חמאס זה לא היה אמור להתפרסם. זו תחילה של ויכוח קשה שיכול לקחת זמן, זה לא שהם הגישו מסמך והוא סופי. יצטרכו להמשיך להתמקח וזה יהיה מיקוח קשה", הוסיף.

"תשים לב שגם המצרים כשהם מודיעים על כך שהשיחות יתחדשו, הם עושים זאת לא באופן ישיר. אין לי עדיין אישור לזה מהצד שלנו", הוסיף. הוא חזר על דבריו כי הטרוריסט יחיא סינוואר מעוניין להביא לסיום המלחמה בכל מחיר: "ההתרשמות היא שסינוואר מחפש דרך בכל מחיר להפסיק את המלחמה, לאו דווקא הפסקה זמנית. גם עכשיו כשיושבים בקהיר, ההחלטה הסופית תהיה שלו". 

כאמור, מעבר לדרישה לנסיגת צה"ל מהרצועה, ארגון הטרור דרש גם שחרור מחבלים והגברת הסיוע ההומניטרי, מסתמן כי חמאס דורש גם הפסקת עליית יהודים להר הבית. כמו כן, גם  לפחות כ-60 אלף קרוואנים, כך שמדי שבוע מכניסת שלב זה לתוקף ייכנסו לרצועת עזה 15,000 היבילים  נוסף ל-200 אלף אוהלים בקצב של 50 אלף בכל שבוע.

עוד דורשים בארגון הטרור גם התחלת שיקום ותיקון תשתיות, אישור תכנית לשיקום בתים, מפעלים כלכליים ומתקנים ציבוריים, אספקת דלק מחודש והתחייבות לספק גם חשמל ומים.  כמו כן, בחמאס דורשים גם אספקת והכנסת ציוד כבד, ציוד הגנה אזרחית ובריאות, לצד תהליך בנייה מחדש של בתי חולים ומאפיות להקמת מחנות מחסה לאזרחים.