כוחות צה"ל ממשיכים לפעול גם הבוקר (חמישי) במערב חאן יונס, זאת במקביל ללחימה בצפון ובמרכז רצועת עזה. בשיחה עם ניסים משעל וטל שלו הבוקר (חמישי) ב-103FM, הסביר ד"ר אמיר בוחבוט, הכתב והפרשן הצבאי של וואלה, כי "מה שקורה בשבועות האחרונים זה שהיחידות המיוחדות של צה"ל מצליחות להוכיח תצורת לחימה ולפתח שיטה שמאפשרת להם לא רק לאתר ולפרוץ את המנהרה, אלא גם להתקדם בתוכה הגם שיש בה מחבלים, וממש לנהל לחימה". 

פגיעת טיל נ"ט בקרית שמונה; חיזבאללה טוען: "פגענו בבסיס צבאי"

לדברי בוחבוט, "זה נשמע פשוט, אתה בטח מדמיין כוך של מנהרה, אבל זה הרבה יותר מורכב מזה. עיניך הרואות בימים האחרונים את המנהרות בגובה שניים-שלושה מטרים גובה. מדובר במנהרות שהייה משמעותיות לדרג המדיני והצבאי הבכיר של חמאס. אני מעריך שחברי הקבינט יושבים ורואים שיש התקדמות. בהינתן מצב כזה אולי עדיף לחכות עוד קצת ולדחוק אותם עוד קצת. כנראה שהדברים האלה נותנים תאבון במו"מ המורכב הזה". 

"יש פה התקדמות משמעותית", הדגיש בוחבוט. "בחודשים האחרונים הוא (סינוואר) שחרר סרטונים ותמונות של החטופים. למה הוא עשה את זה? כי הוא מתחיל להיות עם הגב לקיר. ככל שעובר הזמן אין לו לאן לשחק בתת-קרקע".

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

עשרות חשודים נעצרו ביממה האחרונה

ביממה האחרונה עצרו לוחמי עוצבת הקומנדו עשרות חשודים במעורבות בטרור, ביניהם שני מחבלים שהשתתפו בטבח ה-7 באוקטובר ומחבל נוח׳בה נוסף. 

כמו כן, לוחמי יחידת מגלן חיסלו שני מחבלים מטווח קרוב, במקביל זיהו הכוחות מחבל על גג בית ספר וחיסלו אותו בירי. בפשיטה על תשתית טרור בבית מחבל, איתרו הלוחמים משגר RPG, חליפת צלילה ותחמושת. עוד במרחב חאן יונס, צוותי הקרב של חטיבת הצנחנים וגבעתי זיהו וחיסלו מעל 20 מחבלים במהלך התקפות על יעדי טרור.

האמל''ח שנתפס בעזה (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')
האמל''ח שנתפס בעזה (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')

בצפון הרצועה, צוות הקרב החטיבתי 401 חיסל עשרה מחבלים בהיתקלויות שונות. במהלך היום, מחבלים ביצעו ירי נ״ט לעבר טנק, הלוחמים זיהו את המחבלים שירו לעברם והכווינו למקום מטוס קרב שחיסל את חוליית המחבלים. 

במרכז הרצועה, צוות הקרב של חטיבת הנח״ל חיסל מספר מחבלים לאורך היממה האחרונה. באחת הפעולות, השמידו הכוחות תשתית צבאית של ארגון הטרור חמאס וחיסלו בו ארבעה מחבלים השייכים לארגון.

במהלך פעילות איסוף בצפון הרצועה, זיהו לוחמי יחידה 414 של אוגדת עזה חוליית מחבלים שניסתה להעביר מערכות טכנולוגיות לארגון הטרור חמאס. הלוחמים הפעילו רחפן תוקף וחיסלו את החוליה.

כוחות צה''ל בעזה (צילום: דובר צה''ל)
כוחות צה''ל בעזה (צילום: דובר צה''ל)