לפני כחודשיים נדב קמינר, סא"ל במיל', חבר בכיתת הכוננות ויו"ר ועד קיבוץ חניתה, סיפר ליוסי מזרחי ברדיו צפון 104.5FM על הציוד החסר בכיתת הכוננות בחניתה וביישובים נוספים בגליל המערבי. גם היום (חמישי) חודשיים לאחר מכן, רק חלק מהציוד של כיתות הכוננות, הוחלף בציוד חדש, בשעה שיתר הציוד לא הוחלף או לא סופק.

"אני מאמין שאבא שלי לא שרד": השיחה המצמררת של בן החטוף | האזינו

הבוקר נדב שוחח עם יוסי מזרחי ברדיו צפון 104.5FM וסיפר על מצב כיתת הכוננות: "חלק מהציוד הוחלף, ציוד מיגון ונשקים, המצב השתפר, יש עוד מה לשפר, יש עוד ציוד שצריך להגיע, אמל"ח שצריך להגיע. אנחנו רוצים שייקח קצת יותר מהר ולא למרוח על חצי השנה הקרובה כי אנחנו מאמינים שזה יהיה רלוונטי כבר במלחמה הקרובה אם יתפתח פה משהו בצפון, ולא רק לבניין כוח העתידי של כיתות הכוננות. אז כן היינו רוצים שזה יתפתח קצת יותר מהר אבל כן התהליך התחיל ועדיין לא הושלם".

המשיך ושיתף על שיתוף הפעולה עם הכוחות הצבאיים: "הכוחות המקומיים שאיתנו, שיתוף הפעולה עם הצבא מצוין, ממש מרגישים אותה יחידה שעוסקת פה בהגנה ובביטחון. עם ה'שלטונות' של הצבא הדברים יותר מסורבלים. אין משהו שלא עובד אבל הכל יותר איטי, כמו למשל תוספת הציוד והאמל"ח שצריכים להביא לנו, כמו למשל להבין את פריסה הכוחות פה באזור שצמצמו. יש יש שינויים, ולא כל דבר שרואים בעיניים מעיד על איך הכוחות פרוסים. דרך ראש המועצה שלנו שיש לו קשר מאוד טוב עם פיקוד צפון אז אנחנו כן מצליחים לקדם דברים בצורה טיפה יותר מהירה כשאנחנו מערבים את המועצה. אני חושב שהצבא צריך להכיר לנו קצת יותר את הפריסה שלו כי אז זה גם ייתן טיפה יותר ביטחון לכוחות שנמצאים פה, שיש כוחות סביבנו ואנחנו בסדר".

עוד הוסיף לספר על משפחתו: "המשפחה שלי עברה לכפר ורדים, לקחנו שם בית, השכרנו לתקופה הזו. בחלק מהמקרים רצו התחייבויות לחודשים או לשנה פלוס, לשמחתנו בעלי הבית אמרו לנו שכל חודש בחודשו. אנחנו יכולים לנחש שזה לא ייגמר בחודש חודשיים הקרובים אבל חוסר וודאות. אנחנו פה בעשייה ובכוננות, למשפחות זה יותר מורכב, תחושה לא מוכרת".

סייע בהכנת הכתבה: אריק ברח"ד