יו״ר ועדת חוץ והסברה וחבר ועדת חוץ וביטחון זאב אלקין שוחח הערב (חמישי) עם אריה אלדד ורוני בראון ב-103FM והתייחס לפעולות שעושה ישראל נגד ארגון אונר"א: "כבר קיימנו סדרה של דיונים עוד לפני ההתפוצצות של כל הפרשה, על ההשתתפות של אונר"א בטבח שבעה באוקטובר".

לדבריו, "מהדיון של היום יצאתי מאוד מוטרד דווקא, נכון שכל בר דעת מבין שאונר"א זה בעיה ואי אפשר להמשיך במצב הקיים, אבל התגלו שם דברים בעיניי שהם בלתי אפשריים. כבר שבועיים אנחנו בחלון ההזדמנויות הזה, ומדינות השעו את המימון שלהן לפרק זמן קצר, והתברר שעד היום לא התקיים שום דיון אצל ראש הממשלה ואין שום דירקטיבה של הדרג המדיני לגבי השאלה איך אנחנו פועלים באירוע הזה. לכן אני כחבר כנסת מפעיל את מנופי הלחץ שלי על הממשלה, גם במהלך הדיון וגם דרך השיחה שלי איתכם".

על המשך השלטון האזרחי של חמאס ברצועה, אמר: "אני משמיע את הקול הזה עוד מלפני תחילת התמרון הקרקעי. אותי אתה לא צריך לשכנע, סער דווקא פועל באופן נמרץ בנושא הזה.  שנינו רואים את זה בדיוק באותה צורה. לא במקרה התחלת לשמוע את ראש הממשלה לפחות מכריז שהוא נגד המשך העבודה".

לאחר מכן, נרשם ויכוח מי יחלק את הסיוע ההומניטרי ברצועה, במקום חמאס ואונר"א. חבר הכנסת אלקין אמר: "קודם כל ברגע שאתה מפסיק לעשות את זה דרך אונר"א וברגע שאתה עוצר את כל חברי תנועת חמאס שהם בעלי תפקידים מנהליים באונר"א, הם חברים בכירים בארגון טרור. יש היום 300 מחסות ברצועת עזה, 200 של אונר"א, 100 לא של אונר"א. כל מחסה כזה שמנהל חבר תנועת חמאס צריך להיות עצור. כל מנהל מחסה שיבוא במקומו ויהיה חבר תנועת חמאס - גורלו יהיה זהה, ואתה תראה שפתאום הדברים משתנים. לוואקום הזה שייווצר יכנסו עוד שחקנים ועוד גורמים כי אף איש חמאס לא ירצה למלא את התפקיד הזה כי המשמעות תהיה שהוא פשוט יעצר. אתה חייב להיות חד ונחוש".

על אפשרות לממשל צבאי אמר: "לא יודע אם זו כרגע הדרך, ייתכן ואפשר למצוא גורמים מקומיים. גם כשהיינו ממשל צבאי היו גורמים מקומיים מוניציפליים דרכם הממשל עבד, וגם אם לא יהיה ממשל צבאי ברור שבתקופה הראשונה בלי סיוע מסיבי שלנו, לפחות מבחינה ביטחונית כדי שאנשי חמאס לא יהרגו את אותם גורמים נוספים שיהיו שם, אי אפשר להסתדר. אנחנו בפנים כך או אחרת, תקרא לזה ככה או אחרת, ומצד שני ברור שאתה צריך גורמים מקומיים לשתף איתם פעולה. תמיד יש סדר עדיפויות, הדבר הכי גרוע שחמאס עושה את זה. כל עוד הוא שולט אזרחית על האוכלוסייה ברצועת עזה לא תגיע למטרה ששמת למלחמה הזו. הוא גם ידע לשקם את הזרוע הצבאית שלו, כי אם אתה שולט על האוכלוסייה אתה מביא עוד אנשים. זה ברור רק שאף אחד לא עושה את זה, אין כרגע תוכנית ברורה לריסוק זרוע השלטון האזרחי של החמאס, שאונר"א מרכיב מרכזי בו".

על אפשרות לעסקה לשחרור חטופים, הדגיש: "לא מסתמנת שום עסקה. אנחנו מומחים גדולים לנהל מו"מ עם עצמנו. הגיעה תשובת חמאס, שאני לא מכיר מישהו בין מקבלי ההחלטות שאומר שאפשר להתקדם איתה לאנשהו. לכן ברור שאנחנו חוזרים לניהול המו"מ. אין שום הצעה אמיתית. התנגדתי גם בזמנו לעסקת שליט, ולצערי התברר שצדקתי כי רואים איזה מחיר שילמנו בשבעה באוקטובר. אין ספק שיש פה נושא דרמטי, ואין ספק שמדינת ישראל וצה"ל צריכים להיות מוכנים לשלם מחיר על שחרור החטופים כי נכשלנו כמדינה להגן עליהם. זה לא חיילים שהלכו לקרב ונפלו בשבי, זה אזרחים שהיו בבתים שלהם, בחסות של המדינה והמדינה לא שמרה עליהם".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm