הלחימה בצפון נמשכת: תקיפה אווירית הלילה (שישי-שבת) על מבנה בין חרוף לג'בשיט באזור נבטי, דרום לבנון. בתוך כך, פיצוץ נשמע בסביבת אזור דימאס באזור הכפרי המערבי של דמשק. העיתון הסורי אל-ווטן המזוהה עם המשטר אומר כי ממידע ראשוני עולה שמדובר בתקיפה ישראלית באזור א-דימאס צפונית מערבית לבירה דמשק.

מוקדם יותר שוגרו עשרות רקטות למספר יישובים בגליל העליון. זאת, לאחר שצה"ל תקף מטרות של ארגון חיזבאללה במרחב הכפרים יחמר וא-נקורה. צה"ל עדכן כי אין נפגעים במטח, וכי כלי טיס השמיד את אחד המשגרים שממנו בוצע הירי. 

תיעוד יירוטים בכפר סאלד (צילום :רשתות חברתיות)

אהרן גמזו, תושב כפר סאלד: ״במטח רקטות הערב לגליל העליון, נשמעו בקיבוץ כפר סאלד שתושביו לא מפונים - בומים תוך כדי האזעקה עם אפס שניות בלבד להתגונן. הילדים השתטחו על הרצפה - כי אין אופציה אחרת עבורם לביטחון".

בנוסף, צה"ל תקף מוקדם יותר היום בארטילריה ובמרגמות במספר מרחבים בדרום. קודם לכן, נורה טיל נ"ט לעבר הר דב, אך לא דווח על נפגעים. כמו כן, צה"ל תקף מטרות של ארגון חיזבאללה במרחב הכפרים יחמר וא-נקורה.

בתוך כך, מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין נפגש היום עם ראשי הרשויות המפונות בצפון. הפגישה התקיימה במפקדת הפיקוד ובמסגרתה התקיים שיח עם ראשי הרשויות. האלוף גורדין אמר: "המטרה שלנו - שינוי המצב הביטחוני בצפון באופן שיאפשר לנו להחזיר את התושבים בביטחון ובתחושת ביטחון. אנחנו נחושים לשנות את המציאות הבטחונית שמשתנה כבר בימים אלה וממשיכים להיערך להרחבה של המלחמה ויציאה להתקפה - זו משימתנו".

"נמשיך לממש את קרב ההגנה, לפגוע בחיזבאללה ולשלול את יכולותיו. המשימה שלנו היא הגנה על תושבי ויישובי הצפון. הדרך שאנחנו פועלים בה ואני מתכוון להתמיד בה היא שותפות, שותפות מלאה איתכם ועם התושבים. תושבי הצפון הם הכוח שלנו להמשיך, הם הרוח הגבית שמאפשרת את ההישגים שהגענו אליהם עד כה בצפון״, הוסיף.

משה דוידוביץ', ראש המועצה האזורית מטה אשר אמר: "קיבלנו סקירה מקיפה על פעילות צה"ל בגזרת הגבול מאלוף הפיקוד והצוות הבכיר בפיקוד צפון. אני מוקיר ומעריך את אלוף הפיקוד, את צה"ל ואת כוחות הבטחון. המלחמה בצפון נמשכת ורק אתמול נורו למעלה מ- 30 רקטות לגליל כולל חיילים פצועים שמאושפזים בבתי החולים. תושבי קו העימות עדיין בחִכָּיוֹן לקבל מהממשלה תשובות על אי הוודאות המתסכלת של חייהם כעקורים מביתם ונראה כי אין תכנית עבורם ואין אופק או ידיעה מתי יחזרו לבתיהם בביטחון".

במקביל, הלחימה בעזה נמשכת גם היא, כאשר כוחות צבא פשטו על בי"ח "אל-אמל" בח'אן יונס; במקום עשרות עצורים, כך לפי הסהר האדום הפלסטיני.