פעילות חמאס בלבנון מתגברת: חיסולו של בכיר ארגון הטרור, סלאח אל-עארורי, בלב ביירות, הביא לידי ביטוי את הרצון של חמאס להשתמש בלבנון כקרקע לפעולה מדינית ופוליטית. העיתון "א-שארק אל-אווסט", היוצא לאור בלונדון, הקדיש היום (ראשון) מאמר ארוך בנושא, והסביר כי הנוכחות הצבאית של חמאס בארץ הארזים התגברה לאחר המשבר הגדול עם המשטר הסורי, ושבכירים בארגון הטרור רואים בלבנון מקלט בטוח עבורם.

גורמי אופוזיציה בלבנון מסרו לעיתון כי "לבנון מהווה קרקע מדינית, תקשורתית וצבאית לתנועת חמאס, בכירי הארגון מוצאים מקום במדינה בחסות חיזבאללה, וזו המדינה היחידה מחוץ לעזה, שבה מנהיגיה יכולים לקיים מסיבות עיתונאים ולקבל עמדות רשמיות. אך הפגיעה הישראלית במנהיגי חמאס וחיסולו של אל-עארורי בביירות לפני כחודשיים היווה כישלון לרעיון הפיכתה של לבנון למקלט לבכירי הארגון".

זירת החיסול של אל-עארורי בביירות (צילום: רשתות ערביות,שימוש לפי סעיף 27א')
זירת החיסול של אל-עארורי בביירות (צילום: רשתות ערביות,שימוש לפי סעיף 27א')

תקיפת צה''ל בלבנון (צילום: רשתות ערביות)
תקיפת צה''ל בלבנון (צילום: רשתות ערביות)

החוקר הפלסטיני הישאם דבסי הסביר כי "לבנון עבור חמאס מהווה זירה לפעילות מדינית וצבאית, כפי שלא היה בעבר. השימוש שלה בזירה הלבנונית עלה מדרגה מאז ההכרזה על עיקרון 'אחדות הזירות', וחדר המבצעים המשותף בזמן מלחמת 'מבול אל-אקצא'. כך, שלראשונה התנועה חורגת מפעילות פוליטית ותקשורתית לפעילות צבאית". 

עוד הסביר החוקר כי "האהדה העממית לחמאס בלבנון התגברה בזמן המלחמה, וזה מה שמאפשר לחמאס לפעול בצורה חלקה בסביבה הסונית הלבנונית, במידה שחרגה על הנוכחות שלה טרם החלה המלחמה. הנוכחות העיקרית של חמאס היא בתוך מחנות הפליטים,אבל רוב מנהיגי התנועה בלבנון נמצאים באזור שבשליטה ביטחונית של חיזבאללה. נוכחות בסיסית של התנועה, בין אם פוליטית או צבאית, בתוך מחנות הפליטים, היא נוכחות קלאסית שלא השתנתה".