בפתח התכנית של השניים ב-103FM, שוחחו אראל סג"ל והמגיש האורח האלוף (במיל') יצחק בריק, על התקדמות הלחימה ברצועת עזה, ומיטוט חמאס.

"יש דיווח על כך שראש המוסד מגבש את התשובה הישראלית להצעות המתווכים, אם כי לא ברור אם יש סטראטר נוכח תשובת חמאס", אמר סג"ל. "איך אפשר להתקדם פה לפני שאנחנו באירוע הצבאי? נושא החטופים הוא אירוע אסטרטגי".

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

בהמשך, הוסיף: "רואים שהיכולת לזנב בכוחות צה"ל מצטמצמת, וגם רמת הטעויות המבצעיות. שאלת היום שאחרי מאוד משמעותית. היה פה מעשה חלם מבחינת מי שניהל את מטה החטופים, הלחץ על הממשלה לא עבד". 

בתגובה, טען בריק: "חמאס עדיין מרגיש מאוד חזק מבחינתו, הוא מוכן לוותר על בתים ואנשים שנהרגים, אבל הוא חש שאנחנו לא קרובים כנראה למוטט אותו. לכן הוא משתמש בשפה צינית, הוא לא רוצה להגיע להסכמה על החטופים. יש להם הזמן. למוטט את כל היכולת שלהם - כנראה שאנחנו לא מתקרבים. חמאס ימשיך להיות שם".

על הלחימה בציר פילדלפי וברפיח אמר בריק: "ציר פילדלפי, כולנו יודעים שיש לנו הברחות מסיני מתחת לציר. צה"ל לא רוצה לשבת לאורך הציר הזה במשך השנים הבאות, משום שאין לו כוחות לעשות את זה ומשום שיהיו הרבה מאוד נפגעים ולכן הוא רחצה שהמצרים יעשו את זה. אבל היום יש עם מצרים בעיה מאוד גדולה. הם לא מוכנים לעשות את זה במקומך, הם גם לא מוכנים שאתה תעשה את זה מהצד הזה של הציר והם מאיימים שבמידה ונתחיל לעשות כל מיני דברים שייגרמו למעבר של המונים לתוך סיני, אז הם ישהו את השלום.

"אמנם זו מדינה ענייה, אבל זה הצבא הכי חזק היום במזרח התיכון - 4,000 טנקים, 2,000 חדישים, מאות מטוסים מהחדישים ביותר, חיל הים מהטובים שיש. במשך שנים הם בונים אוטוסטרדות לתוך סיני. אנחנו הכיוון, הם לא בונים את הצבא לשום מקום אחר. זאת אומרת, החלטה אחת של ביטול השלום, הם הופכים למדינת אויב ולנו אין אפילו אוגדה לעמוד מולה".