מלחמת חרבות ברזל: בחמאס זעמו היום (ראשון) על התקיפות ברפיח אשר בעקבותיהן נהרגו על פי הדיווחים ברצועה עשרות עזתים. כמו כן, בכיר בחמאס תקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו וטען כי האחרון מתחמק מעסקת חטופים. ב"וול סטריט ג'ורנל" דווח כי מצרים הזהירה את חמאס כי אם לא תהיה עסקת חטופים בתוך כשבועיים, ישראל תמשיך לתמרון ברפיח.

"נסראללה יודע שהפסיד הכל, הוא מצטער על הכניסה שלו למצב הנוכחי"
פרסום ראשון: חיילים סיכנו את חייהם בלב העיר עזה - למען כסף פלסטיני

בתוך כך, בכיר בחמאס טען: "כל התקפה של צבא הכיבוש על העיר רפיח תערער ותפגע במשא ומתן לעסקה. נתניהו מנסה להתחמק מעסקת החטופים על ידי ביצוע רצח עם ואסון הומניטרי חדש ברפיח. את מה שנתניהו וצבאו הנאצי לא השיגו יותר מארבעה חודשים, הוא לא ישיג, לא משנה כמה זמן תימשך המלחמה".

רפיח (צילום: REUTERS/Mohammed Salem)
רפיח (צילום: REUTERS/Mohammed Salem)

בתוך כך, בישראל נערכים לשגר בשבוע הבא לקהיר משלחת בראשות ראש המוסד דדי ברנע, ראש השב"כ רונן בר והאלוף במילואים ניצן אלון למפגש עם ראש ה-CIA ביל ברנס, ראש המודיעין המצרי עבאס כאמל וראש ממשלת קטאר מוחמד בן עבד אל-רחמן בנושא המאמצים לשחרור החטופים, כך לפי שני בכירים ישראלים.

הבכירים הישראלים ציינו כי יציאת המשלחת תלויה ביכולת של מצרים וקטאר לגרום לחמאס לחזור בו מהדרישות המקסימליסטיות שהציג ולהסכים למו"מ על בסיס מתווה פריז מלפני שבועיים. "אם יהיה שינוי כיוון ניסע", אמר בכיר ישראלי.