הפרשן לענייני ערבים של חדשות 13, צביקה יחזקאלי, שוחח הבוקר (ראשון) עם ינון מגל ויוסי יהושע ב-103FM אודות הפעולה המתקרבת של צה"ל ברפיח.

"נשאר רפיח. אתה סוגר על סינוואר, מה, זה לא ברור? אתה רואה את היעדרותו, אתה רואה לאט לאט את השבירה של התושבים. אתמול שמעתי תושבים אומרים, 'רק שהמצרים יפתחו לנו'. מתכוננים לשלב מאוד מאוד חשוב וצריך לא למצמץ בו. אני רואה את כל ההודעות מהאירופאים, 'רפיח, תיזהרו'. הם לא רוצים שננצח, מצרים לא רוצה שתנצח, קטאר לא רוצה שתנצח וספק אם ארה"ב רוצה שתנצח, פתח יחזקאלי את דבריו. 

על האינטרס המצרי אמר יחזקאלי: "בחדרי חדרים ודאי, אבל הם לא רוצים את התוצאות של זה אצלם. בלב, חוץ מקטאר, כולם יודעים שחמאס זה דבר רע אבל בעמדות המדיניות שלהן, הן סוגרות עליך. מצרים זה פרדוקס עצום. הם מכירים את הסכנה של האחים המוסלמים, אבל בגלל שזו סוגיה פלסטינית, הם איכשהו תומכים בהם. למה סיסי לא פותח את הגבול? כי יש לו עדיין גם סוג של אינטרס שאתה תשבור את הראש. אתם מבינים את ההבדל? הם שונאים את חמאס אבל לא שונאים אותו מספיק שהם יעשו איתך יד אחת כדי להרוג אותו ביחד". 

"מי שלא רוצה להישאר להילחם, רוצה להגר. איך הם יכולים? איך אתה נותן להם את האפשרות? הידיעה מאוד חזקה - הסיוט שלהם מי בא לעזרתם , העולם הערבי זרק אותם ושישראל הולכת עד הסוף. מבין שייקח הרבה זמן לשקם, בייחוד הצעירים מי שלא יכול להילחם רוצה להגר. עזתים מהגרים ביוון ואירופה, מי שלא רוצה להיות בפרויקט של חמאס רוצה לברוח, אני מדבר עם חברה של מילואימנקים בציר ההומניטרי, הם רואים אותם זה יותר גרוע מנכבה, הם שבורים והרוסים. קח אותם למדינה עד שיבנו את עזה".  

"אני חושב שישראל הייתה צריכה להפציץ את פילדלפי בתחילת המלחמה ולשלוט שם. כל הזמן אומרים 'הפחד מהמצרים', 'הפחד מהעולם', אל תשכחו שבשבועות הראשונים של המלחמה - לא ספרת את העולם, יכולת לעשות הרבה דברים. אני חושב שהייתי עושה את זה". 

"אני חושב שהמציאות חזקה יותר מהכול. אופי הפעולה הצבאית שלך ברפיח תגזור את ההתנהגות בגבול. יכול להיות שיהיו כאלה פלסטינים שירוצו לגבול. למצרים יש כבוד, מעולה והכול טוב, אבל זו לא מצרים של לפני 20 שנה".