לוחמי צה"ל נלחמים בעצימות בעיר ח'אן יונס שברצועת עזה, פושטים על תשתיות טרור ובשבוע האחרון חיסלו עשרות רבות של מחבלים באמצעות ירי צלפים, בקרבות פנים אל פנים ועל בסיס סגירת מעגלי אש עם כוחות הגדודים וסיוע אווירי. בעוד שבישראל ובמצרים מדברים על שאלת כניסת כוחות צה"ל לרפיח במטרה לפעול צבאית באזור, בח'אן יונס נרשם פיצוץ ענק - שגרם לכל העולם לדבר עליו.

המחבלים זוהו - המרדף החל: צפו בתיעוד הדרמטי של הלוחמים בחאן יונס
ביידן הזהיר את מפני פעולה קרקעית אפשרית ברפיח - וכך השיב נתניהו

את התיעוד הבא, שפורסם ברשתות החברתיות וצולם על ידי רחפן שטס מעל הרצועה, הגולשים לא פספסו ונשארו המומים מהסרטון. צפו בפיצוץ העז:

פיצוץ עז בחאן יונס. צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27א'

 מוקדם יותר היום, פורסם סרטון של פעילות מיוחדת של סיירת גבעתי במחנה הפליטים בח'אן יונס, במסגרתה זיהה כוח תצפית שני מחבלים שהתקרבו לכוח אחר ובהכוונת התצפית, הכוח יצא והסתער על המחבלים וחיסל אותם.

בהערכת מצב שהתקיימה אמש בחאן יונס, הרמטכ"ל הרצי הלוי אמר כי "הלחימה בח'אן יונס, אנחנו עד כה לא סיימנו אותה, רחוקים מלסיים אותה, אנחנו מסכמים אותה עד כה כהצלחה גדולה מאוד. מעל 1,200 מחבלים במגע הישיר בתמרון זה הרבה מאוד מתוך ארבעת הגדודים. עוד מעל 1,200-1,300 מחבלים בתקיפות האוויריות זו מסה, חטיבת חאן יונס מאבדת את היכולות שלה, זה מאוד מאוד חשוב".