ד"ר מיכאל מילשטיין, ראש הפורום ללימודים פלסטיניים במרכז דיין באוניברסיטת תל אביב, התראיין היום (שני) לרשת ב' והתייחס לאופן הדיווח בקרב הפלסטינים בנושא חילוץ שני החטופים פרננדו מרמן ולואיס הר מרפיח במהלך הלילה.

במבצע נועז ברפיח: החטופים פרננדו מרמן ולואיס הר חולצו בחיים | מה שאפשר לספר
בזמן החילוץ של החטופים - הייתה חגורת אש על מחבלים שידברו עוד שנים | תיעוד

"חמאס לא מדווח בכלל על המבצע, אבל כן ניתן למצוא אזכורים לשחרור ולפעולה בכמה מקורות פלסטינים שהם לא חמאס ובאלג'זירה", אמר. "גם היא מדווחת על הנושא הזה, כך שהפלסטינים יודעים מה קרה בלילה. לגבי חמאס, אנחנו רואים התעלמות מהפעולה, ואני חושב שיש כאן מבוכה כפולה. כמובן הסיפור הזה של איבוד נכס, בטח במסגרת של התקדמות במו"מ, אבל גם העובדה שזה ברפיח, מקום שבו חמאס עדיין שולט לכאורה".

עוד הוסיף: "זה אירוע שמאוד מביך את חמאס, וגורם לו מאוד מהר להסיט את תשומת הלב לנזק האגבי שהתפתח בעקבות הפעולה. זה מתואר בעיקר על ידי האמצעים של חמאס, בעיקר אל ג'זירה, שהופכת בימים האחרונים כמעט ב-100% לשופר של כל המלחמה. היא עוסקת כמעט ורק בדברים האלה, ומה שמתואר בשעות האחרונות זה בעיקר הפגיעה באזרחים הפלסטיניים. הדברים האלה הם המוקד של העניין הפלסטיני". 

על הפלסטינים אמר: "הם לוקחים את הנזק באזור הפעולה וממנפים אותו כדי להמשיך את ההד הזה ולהסביר למה חשוב לבלום מהלך ישראלי באזור רפיח".