בן כספית וינון מגל פתחו הבוקר (שני) את תכניתם בהתייחסות למבצע ההרואי של כוחות הביטחון, שהצליחו לשחרר הלילה מידי חמאס את שני החטופים, פרננדו מרמן ולואיס הר. 

לחצו כאן כדי לקרוא את הטור המלא של בן כספית

"זה מחזיר קצת את האמון", אמר כספית בפתח דבריו. "גדלנו על המיתוס של הפעולות והתחכום ומה-7 באוקטובר אנחנו בצירוף אין סופי של חוסר מזל. כל מה שיכול להשתבש משתבש. עד ששלושה ברחו הרגנו אותם".

לדבריו, "כשאתה רואה את האינפורמציה של שב"כ ואת ימ"מ שזו היחידה הטובה בעולם. דיברתי עם מישהו שהיה שם בחמ"ל והוא מספר על הקור רוח שלהם. ברגע שהם נכנסו, שמו יד על השניים והרגו את שלושת החמושים - כל השכונה נדלקה. מכל בית. ואתה לא שומע בקשר כלום, טון הדיבור הוא כאילו הם בהליכה בטיול אחר הצהריים בטיילת. כמובן שמיד חיל האוויר הוריד מכות עוצמתיות עם כל המעטפת של השריון והשייטת ומחלצים אחורה בקור רוח. העליתי עכשיו טור לא ארוך על זה וסיימתי בכל הכבוד לצה"ל".

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

עוד הוסיף כספית בטורו: "הימים הקרובים קריטיים. חמאס בהלם, כל צפצוף בסביבתם של חטופים יכול לעורר זעם, עצבנות ופעולות מיותרות. אסור לשכוח שהמבצע לא הסתיים. יש עוד הרבה עבודה והיו עוד ימים קשים ומדכאים. חמאס מרגיש מוכה כרגע, אבל יתאושש. זה לא נגמר, עד שזה נגמר, וזה עוד לא קרוב לסיום. מה שחשוב זה להשאיר את העיניים על הכדור (סינוואר) ולהמשיך קדימה בלי מאניה (כפי שאנו חווים הבוקר) ובלי דיפרסיה. עם ריכוז, התמקדות ורוח לחימה.כמה חיכינו להגיד את זה, וזה בדיוק הזמן: כל הכבוד לצה"ל, לשב"כ, לימ"מ ולכולם".

הבוקר, כאמור, הותר לפרסום כי במבצע משותף של צה"ל, שב"כ ומשטרת ישראל (ימ"מ) ברפיח, חולצו הלילה שני החטופים הישראלים, פרננדו סימון מרמן (60) ולואיס הר (70), אשר נחטפו על ידי חמאס לרצועת עזה מניר יצחק בשבת השחורה ה-7 באוקטובר. מצבם של השניים טוב והם הועברו לבדיקות רפואיות במרכז הרפואי שיבא תל השומר.

דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי סיפר כי הכוחות הגיעו ליעד בצורה חשאית סביב השעה 1:00 בלילה, וביצעו פעולה מורכבת מאוד על מתחם בניין - בקומה השנייה שבה הוחזקו החטופים. זו הייתה עבודה חשאית עם חיפויים, מעטפת אווירית גדולה, מודיעין אינטימי.

כשהכוחות הגיעו לשם - התבצעה פריצה לתוך המבנה, כאשר בבתים ליד היו חמושים שומרים ובתוך הבית היו שלושה מחבלים ששמרו על החטופים.  הכוחות הסתערו לתוך המבנה בפריצה חמה בהפעלת מטען, כי הדלת הייתה נעולה. הם נכנסו לתוך המבנה, שלפו את שני החטופים (בני 61 ו-70) החוצה מהמבנה. 

התנהל במקום קרב יריות, הופעלה אש רחבה מאוד מהאוויר ונפתחה אש מהמבנים הסמוכים. חיל האוויר תקף שם בעוצמה ויש מחבלים רבים שחוסלו הלילה בפעולה הזו. בפעולה יש לוחם אחד שנפצע קל, ומעבר לכך אין נפגעים לכוחותינו. ברשתות החברתיות פורסמו מספר תיעודים של תקיפות חיל האוויר באזור רפיח, שנועדו לסייע לכוחות החילוץ בשטח.