לאחר למעלה מארבעה חודשי לחימה בגזרת הצפון, טרם ברור האם החזית מול החיזבאללה מתקרבת למלחמה כוללת, או שדווקא לקראת פיתרון דיפלומטי שיושג בהסכמה. על רקע אי הוודאות בנושא, בצרפת מנסים לאחרונה לקחת חלק בולט יותר במגעים. מקור אירופאי אמר היום (שלישי) לעיתון אל-חד'ת: "נרשמה התקדמות משמעותית במשא ומתן ליישום החלטה 1701 בלבנון".

גלנט מזנק, והוא לא היחיד: סקר מצא - אלו השרים הפופולריים בתוך הליכוד
סערה במהלך הדיון בוועדת הכספים: "ידיהם מגואלות בדם ה-7 באוקטובר"

על פי דיווח בתקשורת המקומית, בצרפת שואפים להצליח להפריד בין הסוגיה הלבנונית לזו שבעזה. עם זאת, נראה כי הם יתקשו בכך, לאחר שחיזבאללה מתעקש לקשר בין הזירות, כשכזכור הוא פתח בירי לעבר ישראל יממה לאחר הטבח הרצחני בחודש אוקטובר האחרון. 

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

המסגד שהופצץ ברפיח במבצע לשחרור החטופים (צילום :רשתות ערביות)

עוד דווח בתקשורת בצרפת, כי שר החוץ הצרפתי העביר לבכירים לבנונים הצעה חדשה, בניסיון להוביל להסכם דיפלומטי. בין היותר, ההסכם כולל נסיגה של מחבלי חיזבאללה 10 ק"מ מקו הגבול. במידה והדבר יצא לפועל, הוא למעשה ינטרל את האפשרות של ארגון הטרור לשגר טילי נ"ט לעבר שטח ישראל, בשל הטווח הקצר היחסי שלהם. 

עם זאת, דווח כי כלל ארסנל הטילים של חיזבאללה אינו נידון כעת. בכיר ישראלי צוטט בדיווח, כשהוא מציין ש"נסיגה של חיזבאללה בטווח של 8-10 ק"מ יכולה להיות התחלה.

לובי 1701 בתגובה על דיווחי ההסכם הצרפתי ישראלי המוצע עם חיזבאללה: "7.10 לימד אותנו שמול ארגון טרור רצחני יש להערך לפי יכולות ולא רק לפי כוונות. ההסכם המתגבש מול ארגון הטרור חיזבאללה לא נותן מענה לאיום הפגיעה הישירה בתושבי הצפון. פעילי הטרור חיזבאללה ומשפחותיהם גרים בכפרים לבנונים ושולטים דרך המשקפות שלהם על יישובי צפון ישראל.  זהו מצג שווא שמכסה על העובדה שהקהילה הבינלאומית לא מצליחה ליישם אפילו את החלטה 1701 של מועצת הביטחון. אנו דורשים פתרון אמיתי שיביא לבטחון מלא של התושבים - כפי שזכאי כל אזרח במדינה דמוקרטית וריבונית. אנחנו מזמינים את חברי ושרי הממשלה לעבור לגור בצפון, ולו לכמה ימים, ולהרגיש על בשרם את האיום התמידי גם עכשיו וגם ביום שאחרי ההסכם שכזה".