מלחמת חרבות ברזל: שלושה לוחמי מילואים נהרגו אתמול (שני) בקרבות בדרום רצועת עזה. מפקד גדוד 630 סא"ל במיל' נתנאל יעקב אלקובי בן 36 מחיפה, מ"פ בגדוד 630 רס"ן במיל' יאיר כהן בן 30 מרמת גן ונהג החפ"ק שלו, רס"ל במיל' זיו חן בן 27 מכפר סבא. בנוסף, שני לוחמים במילואים מגדוד 630 נפצעו באורח קשה בקרב בדרום רצועת עזה. 

הכוח חצה 3 גדודי חמאס, החטופים ירדו בסנפלינג: פרטים חדשים על חילוץ החטופים ברפיח
"אם נחבר כל זאת ביחד, נגלה שהמלחמה בעזה פשוט חסרת תקדים"

סא"ל (במיל') נתנאל אלקובי הותיר אחריו אישה וחמישה ילדים. הוא יובא למנוחות בבית העלמין הצבאי בחיפה ב-13:00. בשנת 2019, בעודו סרן (במיל'), נבחר אלקובי למצטיין הרמטכ"ל. אז סיפר, כי התגייס בשנת 2006 לחטיבת גבעתי, שם עבר מספר תפקידים עד תפקיד סמ"פ בחטיבה. במסגרת שירותו הוביל מחלקה של לוחמים במבצע עופרת יצוקה. במהלך המלחמה הועלה אלקובי לדרגת סגן אלוף.

נתנאל אלקובי, זיו חן ויאיר כהן (צילום: דובר צה''ל)
נתנאל אלקובי, זיו חן ויאיר כהן (צילום: דובר צה''ל)

חבר הכנסת יצחק קרויזר, שהכיר את אלקובי, ספד לו: "קיבלתי בצער כבד את הבשורה על נפילתו של חברי היקר סא"ל (מיל') נתנאל אלקובי מג"ד 630, שנפל בקרבות הגבורה ברצועת עזה בהגנה על המולדת. זכיתי להכיר אדם עז וגיבור עם נפש עדינה, שרעות ואחוות אחים היו נר לרגליו. הראש מסרב להאמין והלב נשבר. מצדיע לך. נתי, נוח על משכבך בשלום".

חברו, בן בנימין, ספד לו: "נתי חבר יקר ואהוב, הלב מסרב להאמין ולקבל את הבשורה הקשה שמסרת את חייך עבור מדינת ישראל - ונלחמת למען המולדת. קשה להאמין שזה נגמר, החיוך שלך יישאר בליבי לנצח. תנוח על משכבך בשלום חבר יקר, ותהיה מליץ יושר על כל משפחתך היקרה. תשמור עליהם מלמעלה, תשמור על האישה הילדים ועל אבא והאחיות היקרות. נזכור אותך לנצח חבר יקר".

רועי אסרף, אח לנשק ששירת איתו בעבר ספד לו: "הלב כבר לא מכיל. זוכר שכאשר הייתי סמ"פ ואתה היית המ"כ בפלוגה - תמיד היית מקצוען שדואג לחיילים בכל רמ"ח איבריו - ובעיקר מעל הכול - בן אדם טוב, בעל לב זהב. תמיד ידענו שתהיה קודקוד רציני, ואלוהים באמת מסנן - ובוחר את המובחרים שבחבורה".

זאב כץ, חברו לשירות של אלקובי, נפרד: "גדוד 630 האהוב שלי, איזה יום ארור ושחור. איך הלכו לנו 3 מהטובים ביותר. נתי, החלפת אותי בפיקוד על הגדוד ומהר מאוד זה כבר הפך להיות "הגדוד של נתי". ראיתי מהצד איך אתה מעיף את הגדוד למעלה למעלה וכל כך שמחתי שבחרתי בך להחליף אותי. ידעתי שתצליח. 

"והנה, דווקא עכשיו, כמה ימים לפני השחרור, נפלת בסוף של משימת איכות שכל כך רצית. היית קצין מעולה, בלטת במהירות מעל לכל השאר. הגדוד חטף מכה קשה, אבל בנית גדוד חזק. אני בטוח שתישאר לנצח חלק מהמורשת של הגדוד. באהבה והערצה עצומה".