צה"ל התר לפרסום כי שלושה לוחמי מילואים נהרגו אתמול (שני) בקרבות בדרום רצועת עזה. אחד מהשלושה היה מפקד גדוד 630 סא"ל במיל' נתנאל יעקב אלקובי, בן 36 מחיפה, שהותיר אחריו אישה וחמישה ילדים. דודי אוחיון, חברו של סא"ל (מיל') נתנאל יעקב אלקובי ז"ל, שוחח עם אודי סגל וענת דוידוב ברדיו 103FM וסיפר על חברו שנפל בדרום רצועת עזה.

הלב נשבר: שני קצינים ולוחם במילואים נהרגו בדרום הרצועה

תחילה, ציין החבר הטוב כי אלקובי אבא לחמישה וכי הוא מכיר אותו כבר 28 שנים. "מה יש לספר עליו? בן אדם הכי מדהים שיש. ממש חמישים אחוז ממני אתמול נקטפו. החיים שלנו היו שזורים אחד בשני ממש, גדלנו יחד. הגעתי לקריות בגיל 6 והתחלתי ללכת לבית הכנסת, שם נפגשנו. ככה לאט לאט הפכנו להיות התאומים אחד של השני". 

"הצבא היה לו הכי משמעותי שיש. אהב את הצבא אהבת נפש, היה מחפש ללכת למילואים כל הזמן. כשהתגייס לשירות הסדיר בגבעתי הוא היה מאושר, כאילו זכה בפיס. לאט לאט עם השנים, במסלולי הדרגות, הצבא היה כל עולמו. הוא התגייס בשבעה באוקטובר בערך בשבע בבוקר. כל הזמן הוא נשאר, היו לו מצבים שהוא יצא טיפה הביתה, אבל לא לימים. שבתות אולי. לא לתקופות עכשיו". 

הוא הוסיף :"הוא לא היה מספר יותר מדי על הצבא, תמיד דאגתי לשאול אותו מהשבעה באוקטובר איך הוא מרגיש ואם חסר לו משהו, ידעתי שלא צריך לדבר איתו על דברים אחרים".

ספר על הילדות שלכם.
"עשינו הכול ביחד, חגים, שבתות, משפחה, הוא התחתן לפני בכמה שנים אז הוא היה מחפש לי, כל הזמן היה אומר לי 'יאללה תתחתן, לי יש כבר ילדים'. אח שלי ממש. אנחנו כל החיים ביחד".

בהמשך, נשאל אוחיון על נסיבות נפילתו של חברו הטוב. "אני לא כל כך יודע. לפי מה ששמענו אתמול היה איזשהו פיר של מנהרה בתוך בית שהיה ממולכד, משהו כזה. האמת שזה לא כל כך משנה". 

היית אתמול אצל רעייתו, יש גם ילדים קטנים
"כן. הקטנים שלו הם תאומים בני 3, ממש בסוכות היה להם 3. לפניהם יש עוד שלוש בנות מקסימות, וכמובן שרית אשתו. פשוט שבר עצום". 

סא"ל אלקובי ז"ל גם היה בנה של מרים ז"ל, אחות בכירה - אחראית חדרי ניתוח ברמב"ם , שפרשה לפנסיה ונפטרה לפני מספר חודשים. פרופ מיקי הלברטל,  מנהל רמב"ם: "רמב"ם כמרכז על רפואי בצפון מטפל  מזה עשרות שנים בנפגעי  מלחמות ישראל  ופעולות איבה, והנה השכול מכה במשפחות של עובדים יקרים לנו. זה מצב שאי אפשר להתרגל אליו, אך אנו נמשיך לחבק ולסייע למשפחות הנופלים ולתפקד למרות הכאב בראש מורם".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm