צרפת העבירה בשבוע שעבר הצעה בכתב לביירות, שמטרתה לסיים את הפעולות נגד ישראל ולהסדיר את סוגיית גבול לבנון-ישראל. כך לפי מסמך שהגיע היום (שלישי) לידי סוכנות הידיעות רויטרס, הקורא ללוחמים, כולל יחידת העילית של חיזבאללה, לסגת 10 קילומטרים מהגבול.

כיפת ברזל או כיפה אדומה: ישראל ניצבת בצומת דרכים לעוצמה או לחולשה אסטרטגית
ישנה רק דרך אחת לדחות את העימות הבא עם איראן | דעה

התוכנית הצרפתית נועדה לסיים את הלחימה בין ארגון הטרור חיזבאללה, הנתמך על ידי איראן, לבין ישראל בגבול בין המדינות. בהצעה הכתובה הראשונה שהובאה לביירות במהלך שבועות של תיווך מערבי, נמסר לבכירי המדינה הלבנונית, כולל ראש הממשלה נג'יב מיקאטי, על ידי שר החוץ הצרפתי סטפן סז'ורן, בשבוע שעבר, כך אמרו ארבעה לבנונים בכירים ושלושה בכירים צרפתים.

המסמך מצהיר על המטרה למנוע סכסוך "שמסכן יציאה משליטה" ואכיפת "הפסקת אש פוטנציאלית, כאשר התנאים מתאימים" ובסופו של דבר צופה משא ומתן על תיחום הגבול היבשתי השנוי במחלוקת.

ההרס בדרום לבנון מהתקיפות של צה"ל (צילום :רשתות ערביות)

התכנית של צרפת צופה תהליך של 10 ימים של הסרת המתיחות במשא ומתן על הגבול. גורם דיפלומטי צרפתי אמר שההצעה הועלתה לממשלות ישראל, לבנון וחיזבאללה. "הצענו הצעות. אנחנו בקשר עם האמריקאים וחשוב שנחבר את כל היוזמות ונבנה שלום", אמרו בממשלה הצרפתית.

בחיזבאללה, כידוע, ממשיכים לדחות משא ומתן רשמי עד לסיום המלחמה בעזה. כשנשאל על ההצעה, אמר הפוליטיקאי הבכיר של חיזבאללה חסן פדלאללה לרויטרס כי הקבוצה לא תדון ב"כל עניין הקשור למצב בדרום לפני הפסקת התוקפנות בעזה. האויב אינו בעמדה להציב תנאים", הוסיף פדלאללה, וסירב להתייחס לפרטי ההצעה או האם חיזבאללה קיבל אותה. בניגוד לכך, גורם ישראלי אמר כי הצעה כזו התקבלה ונמצאת בדיון בממשלה.