"פורום המפקדים והלוחמים במילואים" פרסם מסמך הקורא לא לאפשר לעזתים לשוב לביתם עד החזרת החטופים והשמדת חמאס. "צו השעה של כולנו הוא לשמור על ההישגים המשמעותיים שהושגו בלחימה הטקטית ולהפוך אותם לניצחונות ברמה האסטרטגית", נכתב.

"סיפור לא פשוט": האתגרים הצפויים של צה"ל ברפיח, וכאב הראש בצפון הרצועה
בדרך לממשל צבאי בעזה? "חמאס חוזר לצפון הרצועה, למה גנץ ואיזנקוט שותקים"

מפקד חטיבת מנשה לשעבר, אל"מ (מיל') חזי נחמה, שוחח הבוקר (שלישי) עם בן כספית וינון מגל ב-103FM הסביר את ההחלטה לחתום על מסמך: "המכתב ממוען לקבינט המלחמה. אנחנו פורום של 150 קצינים מכל גווני הקשת הפוליטית שבעצם דורשים דרישה מאוד פשוטה - התקבלה הנחיה לפנות את צפון הרצועה בתחילת המלחמה, ההנחיה מומשה באופן חלקי ואנחנו דורשים קודם להשלים את פינוי התושבים ולהגדיר בצורה ברורה שאף אחד לא חוזר לשם עד שהחטופים לא חוזרים הביתה ועד שלא מסיימם את השמדת החמאס".

"הלא המצב, המשימה לא בוצעה באופן מלא. כיום יש בין 300 אלף ל-500 אלף בצפון הרצועה, לצה"ל אין כוחות שפועלים שם בצורה אפקטיבית, שלטון חמאס חוזר לשטח, יש חמושים שמסתובבים ברחובות ובפועל החיים בעזה מתחילים לחזור למסלולם שתושבי בארי ונתיב העשרה כמובן לא יכולים לחזור. הצבא עושה ככל יכולתו אבל הצבא ביצע הערכת חסר, הוא חשב שנשארו רק 100-150 אלף תושבים, כיום הוא מדבר על מספרים יותר גבוהים. בלתי אפשרי לזהות מחבלי חמאס לצד אוכלוסייה רבה. לכן אנחנו דורשים שקודם כל יושלם פינוי האוכלוסייה, לא יכול להיות שהשוק בג'באליה נראה כמו שהוא נראה. כשמדברים על רצועת עזה מדברים על רצועה של 40 ק"מ, כל האזור שנקרא מחנות המרכז זה לא דרום ולא צפון, זה באמצע", הוסיף.

לדבריו, "צה"ל יודע לבצע את המשימה הזו, יש גם כוחות רגליים שפועלים בשטח, צריך להשלים את המשימה הזו אחרת נשלם עליה בריבית דה ריבית, והנחייה ברורה שהאזרחים לא חוזרים לצפון הרצועה כל עוד לא השלמנו את השמדת חמאס והחזרת החטופים. אני קורא כל מיני עסקאות כאלה ואחרות שבחלקן מדובר על כך שהלחימה תיפסק או שצה"ל יוציא את כוחותיו מהרצועה לפני שאחרון החטופים חוזר והשמדת חמאס, צריך לקבע את הנרטיב שלהם יהיה ברור - הם לא יחזרו עד שלא נסיים את המשימות האלה".

"המרחב הוא מרחב לחימה, יש בצפון הרצועה אלפי מחבלים. אלפי מחבלים עדיין בשטח, יש מאות ק"מ של תשתיות טרור. לא סיימנו להילחם שם, לא סיימנו להשמיד תשתיות ולהרוג מחבלים. צה"ל בשום שלב לא אמר שהוא סיים, תשאל את הרמטכ"ל, הוא יגיד לך בקולו שיש עוד משימות בצפון הרצועה. אנחנו מדברים על דבר נוסף, שהוא בעינינו משמעותי - סיפור הבאת הרוח הגדולה שעטפה אותנו במילואים אל המרחב האזרחי. חווינו חוויה מרוממת ואנחנו מרגישים מחויבים להחזיר לכם בחזרה, אתם פעלתם, דחפתם אותנו בכל הכוח ויצרתם אצלנו תחושה שלא חווינו בשנים האחרונות בישראל. מחלוקות תמיד יהיו, אנחנו רוצים לסייע ביצירת אחדות, שהכול יכנס לפרופורציות הנכונות, זה הסיפור בעינינו", סיכם.

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm