התמרון הקרקעי: צה"ל כיתר לפני שבועיים את מערב ח'אן יונס, שם נשארו שני כיסים. הכיס הצפוני והכיס הדרומי שכולל את בית החולים נאצר - שם מאמינים בצבא שנמצאים מחבלים רבים ואולי אפילו חטופים. בית החולים אל-אמל נכבש ביום שבת על ידי כוחות של גבעתי שמצאו במקום עשרות מחבלים.

דרמה של הרגע האחרון במשלחת המו"מ לקהיר: נתניהו מעוניין להפיל את העסקה?
"מי מפחד מאיווט בקבינט? ליברמן מגיב לקמפיין המפתיע

ברגעים אלו, לאחר שצה"ל כיתר את בית החולים נאצר, שבו לפי הערכה נמצאת המפקדה הראשית של חמאס בח'אן יונס, הוא נפרס מסביב למקום ויורה פצצות עשן על בתי הספר מסביב לבית החולים, זאת כדי לפנות את הפליטים ולגרום לצוות הרפואי להתפנות מהמקום.

תקיפת מחסן אמל"ח בח'אן יונס (צילום :דובר צה"ל)

כמו כן, כוחות צה"ל הרסו את רחוב בכר צפונית לבית החולים, במטרה למנוע הפעלת מטענים נגד כוחות צה"ל, וקורא ברמקולים לפליטים לצאת מזרחה לכיוון איצטדיון חאן יונס. עם זאת, הפליטים נמנעים בשלב זה לעזוב את המקום. 

בנוסף, צלפים מזהירים את כל מי שמנסה לצאת מבית החולים נאצר צפונה. כתוצאה מירי של עשן ופגזי תבערה מסביב ובתוך בית החולים, התלקחו שריפות בחלק מבנייני בית החולים, בין היתר במכבסה של המקום, ובסמוך לבניין המנהלה. 

בתוך כך התקבלו דיווחים ערביים על הפגזה ארטילרית מתמשכת ועל קרבות של צה״ל בתחנת הדלק במזרח עבסאן אל-כבירה. על פי הדיווח, מספר טנקים ודחפורים נצפו ממזרח לאבסאן אל-כבירה, מסביב לאזור אל-פראהין, בסמוך לתחנת הנפט באבאסן, וזאת בשילוב הפגזה ארטילרית כבדה ועימותים אלימים.

דיווחים ערביים על הפגזה ארטילרית מתמשכת ועימותים באזור תחנת הדלק בעבסאן אל-כבירה (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')
דיווחים ערביים על הפגזה ארטילרית מתמשכת ועימותים באזור תחנת הדלק בעבסאן אל-כבירה (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')

אור פיאלקוב הוא חוקר מלחמות ישראל וטרור

התמונות בכתבה פורסמו לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר. אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]