ישראלית נהרגה ושישה אחרים נפצעו הבוקר (רביעי) במטח הרקטות לעבר צפת, שכלל לפחות שמונה שיגורים. שוקי אוחנה, ראש עיריית צפת, אמר בשיחה ברדיו צפון 104.5FM כי "אנחנו מבינים שיש פה עליית מדרגה".

גם אם סינוואר יחוסל: זו "הפצצה המתקתקת" שמטרידה את ישראל| רן אדליסט

תא"ל במילואים אשר בן לולו, ששימש בין היתר כראש מטה פיקוד הצפון, כתב ב-X (לשעבר טוויטר) כי "מעולם מצבנו לא היה רע יותר בצפון. מתברר שההמלצה המיתולוגית (עזבו, אל תעשו שום דבר, תנו לרקטות להחליד) לא עבדה גם הפעם". 

לדבריו, בשלב זה ישראל צריכה "להחזיר את היוזמה" אליה, בעוד ש"מדינת לבנון צריכה להתחיל לשלם מחירים". בן לולו אף מציע לבצע "סיכולים של ההנהגה, לגרש את כל הלבנונים בלי יוצא מן הכלל מצפון לליטאני, ולהכין את צה"ל למתקפת פתע שתגבה מחיר חסר תקדים מחיזבאללה ולבנון".

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

בתוך כך, גם ראשי המועצות בצפון מתקשים לקבל את המציאות הנוכחית. איתן דוידי, יו"ר מושב מרגליות, זעם ואמר ברדיו צפון: "איזה מן דבר זה להכיל כל יום פצועים והרוגים בצפון?"

גם בני בן מובחר, ראש מועצה אזורית מבואות החרמון, קרא לתגובה קשה וטען כי "את החיזבאללה אפשר להרחיק לא בהסכמים ולא בדיבורים - רק בכוח".

ראש המועצה האזורית מטה אשר ויו"ר פורום קו העימות, משה דוידוביץ', התריע כי "הצפון הבוקר תחת מבול של טילים. מציע לממשלה ולעומד בראשה להתעורר. ראש כנופיית רדואן יורק עלינו פעם אחר פעם ואצלנו חושבים שזה גשם. אני חוזר ואומר: בלי בטחון, אין צפון".

בנאומו אתמול רמז מנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה, כי לא יסכים להסדר בגבול הצפון, והסביר כי "החזית בלבנון היא תוצאה של המחויבות שלנו לתושבי עזה".

בפנייה ישירה לשר הביטחון יואב גלנט אמר: "שר הביטחון הישראלי חייב להבין שאם הוא פותח נגדנו במלחמה, יהיו לו שני מיליון עקורים מהצפון, לא מאה אלף".