בתגובה למטח הקטלני לצפת: מטוסי קרב של צה"ל ביצעו היום (רביעי) גל תקיפות נרחב בשטח לבנון. כלי תקשורת במדינה דיווחו על תקיפות המכוונת למספר רב של יעדים ברחבי המדינה וכתוצאה מכך על הדדי פיצוצים חריגים במיוחד. בלבנון טענו כי בוצעה תקיפה של מזל"ט ישראלי על חנות בדרום המדינה ולפחות 12 נפצעו. בחיזבאללה איימו כי תהיה תגובה. 

מתקפת פתע שתגבה מחיר חסר תקדים: כך צריך להגיב לירי החריג לצפת
"להכין את צה״ל למתקפת פתע": סיר הלחץ בגבול הצפוני לקראת פיצוץ?

תקיפה של מז"ט בדרום לבנון (צילום :רשתות ערביות)

בחיזבאללה טענו: "התוקפנות הישראלית בדרום לבנון לא יכולה לעבור ללא תגובה, והיא תהיה ברמה הנדרשת והמתאימה. אם יש אנשים שמדמיינים שהם יכולים להשיג מטרות שלא הצליחו להשיג ב-2006, אז אנחנו אומרים להם, אתם שוב טועים".

כאמור, ערוץ אלמנאר הלבנוני דיווח כי ישנו הרוג ועוד תשעה פצועים בתקיפה בכפר עדישה, נוסף על נזקים גדולים במקום (הותקף מבנה בן כמה קומות). כמו כן, ישנם לדבריו שלושה הרוגים אזרחים בהם אישה בתקיפת צה"ל בכפר א-צואנה בדרום לבנון.

תקיפת צה''ל ב-ג'בעא באיקלים אל-תופה, דרום לבנון (צילום: רשתות ערביות)
תקיפת צה''ל ב-ג'בעא באיקלים אל-תופה, דרום לבנון (צילום: רשתות ערביות)

כמו כן, צה״ל השלים גל תקיפות נרחב בשטח לבנון, ביניהן מטרות המשויכות לכוח רדואן. הותקפו מבנים צבאיים, חמ״לי לחימה ותשתיות טרור במספר מרחבים בשטח לבנון.

מוקדם יותר היום, אישה נהרגה ושמונה נפצעו קשה-קל בפגיעת רקטה במבנה בצפת היום (רביעי). חובשים ופרמדיקים של מד"א שהוזעקו לזירה, העניקו לפצועים טיפול רפואי ופינו אותם למרכז הרפואי זיו בעיר, במהלך הסריקות אותרה ההרוגה. 

מעיריית צפת נמסר כי התקבל על דיווח על נפילה בסמוך למרכז הרפואי זיו. בדקות אלו מתבצעות סריקות על מנת לוודא האם מדובר בחלקי יירוט או בנפילה. לפחות שמונה שיגורים זוהו, צה"ל אישר כי המטח כוון לעבר בסיס צבאי וכי מקורות הירי הותקפו.

משה דוידוביץ, ראש המועצה האזורית מטה אשר ויו"ר פורום קו העימות, בתגובה למטח הטילים על הצפון: "״הצפון הבוקר תחת מבול של טילים. מציע לממשלה ולעומד בראשה להתעורר. ראש כנופיית רדואן יורק עלינו פעם אחר פעם ואצלנו חושבים שזה גשם. אני חוזר ואומר: בלי בטחון, אין צפון!״. 

על רקע מטחי הטילים הבוקר לצפון אמר עמית סופר, ראש המועצה האזורית מרום הגליל, כי "סיום הלחימה בצפון צריך להיות רק לאחר פגיעה משמעותית ביכולות של  חיזבאללה. הפגיעה הזו בחיזבאללה תאפשר בהמשך ליצור הקפדה של יישום החלטת מועצת הביטחון של האו"ם, החלטה 1701 ועל הרחקתו של ארגון הטרור מהגבול עד הליטני". 

סופר טוען כי יש להשאיר מרחב מפורז מנשק של הטרוריסטים בדרום לבנון. "אנחנו דורשים כאן ביטחון. הפעם, ולאור מה שקרה בעוטף עזה אנחנו לא נירדם ולא ניתן שירדימו אותנו. כוחות רדואן לא יישבו פה על הגדר ואנחנו נדרוש ליישום מלא של החלטת מועצת הביטחון של האו"ם, כל הפרה של ההחלטה הזו צריכה להיענות במתקפה ברורה. אלו התנאים שיאפשרו חזרה של תושבי הצפון. ממשלת ישראל צריכה לקבל ערבויות קשיחות כדי שאנחנו נאמין שאפשר לשקם את מה שנהרס כאן".