חיזבאללה עלה הבוקר (רביעי) מדרגה בלחימה כאשר ביצע תקיפה, בה נהרגה חיילת ונפצעו שישה אחרים, בצפת. האלוף במיל' גרשון הכהן, מפקד הגיס המטכ"לי לשעבר, שוחח היום (רביעי) עם גדי נס בתכניתו ברדיו צפון 104.5FM והבהיר: "זה יוסדר באחת משתי דרכים - או שארה"ב וצרפת יצילו את לבנון מחורבן או שנעשה את המלחמה בתנאים שלנו, אבל בקרוב".

ארה"ב חוקרת: האם ישראל השתמשה בפצצות ובזרחן לבן כדי להרוג אזרחים בעזה ולבנון?
אבו מאזן בקריאה חריגה לחמאס: "השלימו במהרה עסקת חטופים"

"הטילים המדויקים הם משהו אחר, הדיוק הוא רכיב שיש על טילים ארוכי טווח וזה עדיין לא במשחק, אבל זה סוג של כלי משוכלל יותר שהוא עדיין בכללי המשחק. מדינת ישראל צריכה לחשוב היטב איך היא ממשיכה את הלחימה, האם אנחנו יוצאים מהמשוואה המגבילה אותנו עד עכשיו", אמר בפתח דבריו בהתייחס לתקיפה בצפת.

גל תקיפות משמעותי בדרום לבנון (צילום :אל-ג'זירה)

הוא הסביר כי "צה"ל יכול להמשיך במלחמת התשה כזו לאורך הרבה זמן, אבל זה קורה באזור הריבוני שלנו. יש לנו מלחמה על הצפון ועל היכולת שלנו לחיות בצפון. חיזבאללה מראה כמה הוא איום אסטרטגי על מדינת ישראל וזה יוסדר באחת משתי הדרכים – או שהאמריקאים והצרפתים יצילו את לבנון מחורבן ויגיעו להסדר מדיני, מה שאומר שזה דוחה את המלחמה למועד אחר, או שנעשה את המלחמה בתנאים שלנו אבל בקרוב".

את דבריו חתם באומרו כי "מה שקורה זה בהכוונה איראנית. יש פה מערכת שלא נבנתה אתמול, שנים של בנייה, ולא לבד נצליח במלחמה הזאת. זה שבינתיים הנשיא ביידן מסרב לראות את איראן כאויבת של ארה"ב זה מחסום של המלחמה הזאת".