בישראל מתקיימת בשעה האחרונה היום (ראשון) התייעצות ביטחונית דחופה על אופי התגובה של צה"ל בעקבות המטח הכבד לעבר הגליל העליון וצפת.

מתקפת פתע שתגבה מחיר חסר תקדים: כך צריך להגיב לירי החריג לצפת
בצפון זועמים: "חיזבאללה יורק עלינו שוב ושוב ואצלנו חושבים שזה גשם"

 יצוין כי הטילים כוונו בין היתר לבסיס פיקוד צפון שבצפת. על פי הדיווח ברשת הטלוויזיה הסעודית "אל-ערביה" בוצע "ירי טילים לעבר בסיס חיל האוויר במירון ולעבר בסיס בצפת". 

מנהל המרכז הרפואי זיו הפרופ' סלמאן זרקא בעדכון על הנפגעים מהמטח לצפת (צילום: המרכז הרפואי זיו)

טרם יצא זימון לכינוס קבינט המלחמה, יתכן שיכונס בהמשך היום. הקבינט המדיני-ביטחוני צפוי להתכנס מחר בערב לדיון שנקבע מבעוד מועד. במקביל לדיונים ביטחוניים דחופים, לשכת השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, פנתה ללשכת ראש הממשלה נתניהו לתאם פגישה בין השניים בהקדם על רקע ההסלמה בצפון.

זמן קצר אחרי המטחים בצפון בן גביר כתב בחשבון ה-X שלו :"אלו לא טפטופים, זו מלחמה. הגיע הזמן לצאת מהקונספציה גם בצפון". יו"ר סיעת עוצמה יהודית ח"כ יצחק קרויזר: חברי הקבינט הקטן, מלחמה עושים בטילים ומטוסים, לא בפטפוטים. בזמן שאתם מדברים על הרתעת החיזבאללה, נסראללה מרתיע את תושבי צפת וקריית שמונה. המוסכמה שמנחה אותנו מה-8 באוקטובר שיש לסיים עם עזה ורק אח"כ לעבור לתקיפה בצפון צריכה לעבור מן העולם, בדיוק כמו הקונספציה שעדיין מרחפת לאורך כל גזרת הצפון. צאו מהקונספציה, קומו מהכורסה והתחילו להילחם. אזרחי ישראל דורשים הכרעה. גם חה"כ אביגדור ליברמן תקף: "הקו האדום הפך לדגל לבן - קבינט המלחמה נכנע לחיזבאללה ואיבד את הצפון". 

"במסגרת גבולות הגזרה הקיימות חזבאללה רושם הישג"

בריאיון לגדי נס ברדיו צפון 104.5FM, אמרה הכתבת המדינית פוליטית של 'מעריב' אנה ברסקי  כי "עושה רושם שחזבאללה לא מחריף את העימות אבל חזבאללה במסגרת גבולות הגזרה הקיימות הוא רושם הישג מבחינתו וזו המציאות. ראינו את נסראללה נואם ומתפאר בעמדתו שלא יהיה שום הסכם דיפלומטי כל עוד יש לחימה בעזה ולכן אין אצלו שינוי מדיניות אלא המשך מדיניות. בכל פעם שזה קורה, וקרה בעבר, גם בדרג המדיני וגם הצבאי מקפידים לומר שאין הבלגה ואיפוק, שכל פעם שאנחנו סופגים בגבול הצפון אנחנו מגיבים בעוצמה. אם תפנה לגורמים הבוקר כנראה שזה מה שתשמע, אני חושבת שנראה בקרוב התקפה נגדית של צה"ל".

 "יש עדיין דיבור על ניסיון דיפלומטי, אכן עמדת עוצמה יהודית בממשלה היא לתקוף את חיזבאללה. כשפורסם המתווה הצרפתי בדקתי מול גורמים בממשלה והם אכן נורא סקפטיים. בתור 'נקודת האמצע' דורשים מחיזבאללה כולל כוח רדואן להתרחב סה"כ 10 ק"מ מהגבול כשב-1701 אסור לחיזבאללה להתקרב 30 ק"מ מהגבול. עושה רושם שחיזבאללה לא מחריף את העימות אבל חיזבאללה במסגרת גבולות הגזרה הקיימות הוא רושם הישג מבחינתו וזו המציאות. ראינו את נסראללה נואם ומתפאר בעמדתו שלא יהיה שום הסכם דיפלומטי כל עוד יש לחימה בעזה ולכן אין אצלו שינוי מדיניות אלא המשך מדיניות", הוסיפה.