מלחמת חרבות ברזל: ניר דבורי כתב צבא וביטחון, חדשות 12 שוחח היום (רביעי) עם ליאת רון בתכניתה ברדיו צפון 104.5FM על אירועי הבוקר, מטח הטילים מלבנון והפגיעה הישירה בצפת.

לאחר המטח הקטלני לצפת: התייעצות ביטחונית דחופה על אופי התגובה של צה"ל
הסלמה משמעותית: הרוגה ושמונה פצועים בינוני וקל בפגיעה ישירה בצפת

בפתח השיחה אמר: "אני חושב שאנחנו בהסלמה מתמדת, אם ראינו התמקדות של החיזבאללה בירי על מטרות צבאיות, לא שזה קביל בעיניי, עכשיו אנחנו גם רואים ירי על אזרחים, לעבר עיר עם נפגעים וזה אירוע משמעותי - הוא לא הראשון".

"ישראל צריכה לראות כיצד היא מגיבה למהלך הזה, לא צריך להגיב מהבטן, אני חושב שדווקא ברגעים האלה צריך לקחת נשימה ולבחון את ההישג הנדרש מבחינת ישראל, מה היא יכולה ורצה להשיג ולבחור את העיתוי שנוח לה - אבל אי אפשר להגיב על זה בשתיקה, זה אירוע שצריך לראות איך מעבירים מסר לצד השני", המשיך. "ישראל צריכה להחליט מה היא רוצה לעשות עם הצפון ומתי".

רחל משה אמו של עוז עזרא דיון בוועדת המיוחדת לפניות הציבור עם משפחות נרצחי הנובה והפסיידאק (צילום :ערוץ הכנסת)

על התנהלות הדרג המדיני והצבא: "אני לא חושב שמדובר בהכלה ללא פעולה ישראלית, ישראל תוקפת ועושה פעולות מאוד משמעותיות בצד השני ולכן החיזבאללה מגיב ככה, כי הוא סופג פגיעות שעבורו הן כואבות מאוד. ההכלה היא כשממשלת ישראל תקבל החלטה שהצפון עובר להיות הזירה העיקרית והדרום הופך למשנית, לכן פועלים בהתאם ויכול להיות שזה ישתנה ויתהפך, אבל ישראל בנקודה מאוד מורכבת".

"יש זירת ענק להשלים בדרום, יש זירה מאוד מורכבת שמתפתחת סביבנו, וישראל צריכה את הסיוע והגיבוי. יש מערכה רב זירתית וישראל רוצה לדרג במה לטפל קודם ויש לזה מחירים", אמר לסיום. "השאלה היא האם ישראל הופכת את הקערה, יהיו לכך השלכות עצומות בכל הרבדים, אני לא מקבל את המילה הכלה כי אני יודע מה אנחנו עושים בצד השני ואנחנו לא תמיד יודעים ומרגישים את זה, אנחנו מרגישים כשאנחנו חוטפים".

עריכה: אריק ברח"ד