רב המרצחים, מרוואן ברגותי, הועבר מכלא עופר לכלא אחר והושם בהפרדה, כך דיווח היום (רביעי) השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, זאת לאחר שבשירות בתי הסוהר התקבל מידע לפיו ברגותי פועל בכמה ערוצים להתסיס את השטח ברשות הפלסטינית, בכדי לנסות לעורר אינתיפאדה שלישית.

"שמח ששב"ס מיישמים את המדיניות המאוד ברורה שלי כלפי מחבלים בבתי הכלא והעבירו היום את רב המרצחים מרוואן ברגותי מכלא עופר להפרדה בעקבות מידע על התססה מתוכננת - נגמרו הימים שמחבלים ניהלו את בתי בכלא!", כתב בן גביר בחשבון ה-X (טוויטר) שלו.

נידון לחמישה מאסרי עולם והתחמק מניסיון חיסול: מי אתה מרואן ברגותי?

כזכור, במהלך "חומת מגן", ברגותי נתפס במבצע שכלל לוחמים מיחידות מיוחדות, הועמד לדין והורשע בשל פיגועים רצחניים שביצעו אנשיו. הוא הורשע בין היתר בחמישה מעשי רצח של ישראלים. במסגרת פסק הדין ציינו השופטים כי למרות טענתו כי הוא תומך רק ברצח של חיילים ומתנחלים, הוא סיפק אמצעי לחימה ותמך באנשיו גם כאשר ראה כי הם מבצעים פיגועים בתוך תחומי הקו הירוק.

בשל קשיים משפטיים זוכה ברגותי מ-32 אישומים. הוא נידון לחמישה מאסרי עולם ו-40 שנות מאסר בגין הרשעותיו. 

לברגותי ישנה היסטוריה בהמרדת מחבלים כלואים, כאשר בשנת 2017 יזם שביתת רעב, במהלכה התפרסם סרטון שלו כשהוא אוכל ממתק "טורטית". לפני כשנתיים הודיע ברגותי כי הוא יתמודד על נשיאות הרשות הפלסטינית.