לוחמים על ארבע: לוחמי יחידת "עוקץ" תיעדו השבוע פעילות למעצר מחבל מבוקש שהשליך מטען על הכוחות בכפר הפלסטיני סיר שבנפת ג'נין. בתיעוד נראה מחבל שהסתתר בחצר וסירב לצאת אל לוחמי היחידה, או אז שלחו הלוחמים את אחד מכלבי היחידה שאיתר את המחבל, נבח כשזיהה את המבוקש, ואז תקף אותו בזמן שהוא צועק בבעתה והכוחות מנטרלים ותופסים אותו.

הרולטה החלה להסתובב: המלחמה מול חיזבאללה קרובה מתמיד?
"יכולת צבאית מדאיגה": האם ארה"ב תחת איום חמור חדש מצד רוסיה?

כלבי יחידת "עוקץ" מלווים את כוחות צה"ל במהלך סריקות לפני פשיטות על תשתיות טרור, והם מומחים בזיהוי איומים מסוגים שונים כגון אמצעי לחימה, חומרי נפץ, מחבלים ובאיתור חללים ונעדרים.

צפו: 

כלב של יחידת "עוקץ" מאתר, תוקף ומנטרל מחבל בכפר סיר שבנפת ג'נין (צילום :רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

לוחמי וכלבי יחידת "עוקץ" של חטיבת המרום חברו בתחילת מלחמת "חרבות ברזל" לכוחות החי״ר, השריון וההנדסה בשטח רצועת עזה. במהלך הלחימה איתרו הלוחמים עשרות מטענים באיתורים ממולכדים ועשרות מצבורי אמצעי לחימה. בנוסף לוקחים לוחמי היחידה חלק משמעותי במאמץ לאיתור ממצאים ומידע בנוגע לחטופים ונעדרים ברצועה. כחלק מפעילות היחידה, איתרו לוחמי "עוקץ" יחד עם כלביהם בחדר בבית החולים "רנתיסי" מטענים יחד עם מצבור אמצעי לחימה. בפעילות נוספת במהלך סריקה איתרה כלבה של היחידה חבית נפץ שחוברה לנשק שנמצא במרחב במטרה לפגוע בכוחות שיגיעו לאזור. 

הסרטון בכתבה פורסם לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר. אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]