המתיחות בצפון נמשכת: חיזבאללה הודיע היום (חמישי) על חמישה מחוסלים נוספים בשורותיו, ועל ה-201 בסך הכל מתחילת המלחמה ב-7 באוקטובר. שני המחוסלים האחרונים שעליו הודיע הארגון הם חוסיין עלי נור אל-דין ונאסר אחמד סעד. חיזבאללה לקח אחריות על חמישה אירועים בגבול. קודם לכן, מטוסי קרב של צה"ל תקפו היום עמדות שיגור, מבנים צבאיים ותשתיות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב ואדי סלוקי. בנוסף, מטוסי קרב תקפו תשתית טרור של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב לבונה.

אלדבס היה מבין מכוויני הפיגוע בצומת מגידו בחודש מרץ 2023. הוא הוביל, תכנן והוציא לפועל פעילויות טרור רבות כנגד מדינת ישראל, בפרט במהלך המלחמה. החיסול נעשה באמצעות תקיפת מטוס קרב של צה"ל במבנה צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה בנבטיה.

במהלך הלילה הותקף מבנה צבאי של הארגון במרחב א-טייבה. בלבנון דיווחו כי מניין ההרוגים מההפצצה בדרום המדינה עלה ל-13, ודווח על פצועים רבים. עקב התקיפות המאסיביות בלבנון מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה יישא מחר נאום ב-15:00.

חיזבאללה הודיע כי עלי מוחמד אל-דבס, בכיר בארגון שככל הנראה היה אחראי על פרויקטים הקשורים לתיק הפלסטיני, ושני פעילים נוספים, חסן איברהים עיסא וחוסיין אחמד עקיל, חוסלו בתקיפה אמש. בדיווח בא-נהאר הלבנוני דו צוין כי אל-דבס היה ככל הנראה הבכיר שישראל ניסתה לחסל לפני כמה ימים בתקיפת רכב באזור א-נבטיה בדרום לבנון.

ניסיון החיסול משבוע שעבר:

צילום ממצלמות האבטחה: תיעוד החיסול בלבנון

חסן פדלאללה, בכיר אחר בארגון הטרור אמר לעיתון "א-שרק אל-אווסט" כי "ישראל תשלם את המחיר על פשעיה", זאת בעקבות מותם של 13 אזרחים לבנונים בתקיפה הלילה בדרום המדינה אשר יוחסה לישראל.  

המבנה ההרוס בדרום לבנון. צילום: רשתות ערביות

במהלך היום שלושה טילי נ"ט נורו מלבנון לאזור שתולה, לא היו נפגעים. צה"ל השיב באש, חיזבאללה לקח אחריות לתקיפה. לאחר מכן היה חשש לחדירת כלי טיס עוין מלבנון באזור הגליל העליון.

כזכור, כלי תקשורת במדינה דיווחו אתמול על תקיפות המכוונת למספר רב של יעדים ברחבי המדינה וכתוצאה מכך על הדדי פיצוצים חריגים במיוחד. בלבנון טענו כי בוצעה תקיפה של מזל"ט ישראלי על חנות בדרום המדינה ולפחות 12 נפצעו. בחיזבאללה איימו כי תהיה תגובה. 

תקיפה של מז"ט בדרום לבנון (צילום :רשתות ערביות)

גיורא זלץ, ראש המועצה האיזורית גליל עליון, התראיין הבוקר ברדיו כאן רשת ב' וסיפר על הפגישה עם הרמטכ"ל: "ביקשנו הגדרת מטרות לגבי שני סיכונים מרכזיים - טילים בכינון ישיר וחדירת מחבלים. יש הבנה שהאירוע בצפון הוא לא בין חיזבאללה לצה"ל, הוא עולמי ולאיראן אין אינטרס לייצר אירוע גדול".