בימים האחרונים, על פי דיווחים אמריקאיים, ארה״ב מנסה להתוות הסכם מדיני בין חיזבאללה לישראל - אשר יבטיח התחייבות של הממשלה הלבנונית ושל ארגון הטרור להסיג את כוחותיו כ-10 עד 20 ק״מ אחורנית צפונה מהגבול עם ישראל. כמו כן, נראה שהמתווה הצרפתי, שפורסם על ידי סוכנות הידיעות ׳רויטרס׳, לא שונה במהותו מניסיון התיווך של ארה״ב להסדר.

לפי ההצעה הצרפתית, הצעד הראשון במתווה הוא הפסקת התקיפות ההדדיות בין ישראל ללבנון. במשך שלושת הימים הראשונים, הארגונים החמושים בלבנון יסיגו את כוחותיהם למרחק של לפחות 10 ק"מ מהגבול. בהמשך, לבנון תציב את חיילי צבאה בדרום המדינה ובמקביל - ישראל תחדל מטיסות במרחב האווירי של לבנון.

בהמשך לדיווחים על המתווים השונים, פרופ׳ אמציה ברעם, חוקר בכיר לענייני המזרח התיכון והיועץ לשעבר של נשיא ארה״ב בענייני עיראק, מציע שכחלק מההסכם המדיני, נתניהו מחויב לדאוג לערבויות בינלאומיות - שיתנו לישראל את הלגיטימציה להגדיל באופן דרמטי את הנוכחות הצבאית של צה״ל על הגבול, כולל אפשרות לפלוש ללבנון - במקרה שחיזבאללה יפר את ההסכם: ״כדי שתושבי הצפון יוכלו לחזור לבתיהם בבטחה - קודם כל המעצמות ארה״ב, צרפת, בריטניה וגרמניה צריכות להיות שותפות להסכם. כמו כן, גם הממשלה הלבנונית״, טוען הפרופ׳. ״המעצמות צריכות להסכים להעניק תמיכה פוליטית מלאה וזכות לתגובה צבאית של צה״ל בכל קנה מידה - במידה שחיזבאללה מתקרב שוב לגבול״, הוא אומר. 

 ״בסופו של דבר, אדם אחד בלבד - והוא ראש הממשלה נתניהו, צריך לבטא מחויבויות חד משמעיות בעברית ובאנגלית - הן לתושבי הגליל והן לעולם כולו - בכל מה שקשור להסכם. קודם כל, יש להתחייב לכך שיהיו פי 5 כוחות צבא מאשר הסד״כ שהיה לפני המלחמה - ושיוצבו לאורך כל הגבול הצפוני חיילים חמושים, מוכנים, שנמצאים בכוננות מתמדת - שימשיכו להתאמן כל הזמן לתרחיש של פלישה מתמדת לתקיפה של צה״ל בתוך לבנון - במידה שחיזבאללה יפר את ההסכם.

כמו כן, צריך להיות מסוכם מראש שכל לוחם חיזבאללה חמוש שמתקרב לגבול הוא מטרה לגיטימית, וגם כן עמדת תצפית של ארגון הטרור. ישראל תשמור באש על ההסכם, ותוודא שהוא מתממש״, ברעם מציע ואומר כי ״לא ייתכן שישראל תסכים, תסבול ותרשה הסתננות מחודשת של חמושים ושל עמדות תצפית חדשות בקרבת הגבול - לא יקום ולא יהיה. אם נתניהו יכריז על המחויבויות שהצעתי ויקבל לגיטימציה מהמעצמות - לרמטכ״ל, אלוף פיקוד צפון ומפקד חיל האוויר, יהיה אישור לפעול במידת הצורך כנגד ארגון הטרור באופן חופשי יותר״.