מלחמת חרבות ברזל: במסגרת הפעילות בבית חולים נאצר, נמצאו היום (שישי) תרופות ועליהן שמות של חטופים ישראלים. מקור התרופות והשימוש שנעשה בהן בבדיקה.

פיגוע בדרום: שני נרצחים וארבעה פצועים, המחבל חוסל
נסראללה מאיים: "יש לנו יכולות מדויקות של טילים, יגיעו עד אילת"

בהודעה המלאה של דו"צ נכתב: "במסגרת הפעילות בבית חולים נאצר נמצאו תרופות ועליהן שמות של חטופים ישראלים. מקור התרופות והשימוש שנעשה בהן בבדיקה. כמו כן אותרו אמצעי לחימה במרחב בית החולים. הבוקר התקבלה טענה אודות הפסקת פעילות הגנרטורים שהובילה לנפילת מערכות החשמל בבית החולים. בניגוד לנטען, כוחות צה״ל לא פגעו בגנרטורים ואף תודרכו ופעלו לאורך הדרך לשמור על התפקוד השוטף של בית החולים ופועלים בהתאם בכדי לאפשר את תפקודו באופן המיטיבי. עם זאת, יש לציין כי חרף התקלה בגנרטור בית החולים, לאורך היום כלל המערכות החיוניות של בית החולים המשיכו לפעול על בסיס מערכת אל פסק (UPS) הקיימת בבית החולים". 

"במהלך היום ועם קבלת הדיווח בדבר התקלה בגנרטור של בית החולים, פעלו כוחות צה״ל לתיקון הגנרטור ובמקביל כוחות שייטת 13 הכניסו גנרטור חלופי לבית החולים. פעולות אלה בוצעו בתיאום הדוק בין כוחות צה״ל ובין הנהלת בית החולים באמצעות קציני מנהלת התיאום והקישור לעזה". 

"כמו כן, צה"ל הכניס לבית החולים אספקת אוכל מזון לתינוקות ומים ומנהלת התיאום והקישור לעזה אף תיאמה מול ארגוני הסיוע הבינלאומיים אספקת סולר להמשך רציפות פעילות בית החולים. צה״ל ימשיך לפעול בהתאם לדין הבינלאומי נגד ארגון הטרור חמאס, הפועל באופן שיטתי מתוך בתי חולים ותשתיות אזרחיות".

כזכור, צה"ל אישר אתמול, כי כוחות ישראלים הסתערו על בניין החירום במתחם הרפואי נאצר שבח'אן יונס. דובר צה"ל הגרי התייחס לפעולה בביה"ח נאצר: "יש מידע שחמאס החזיק גופות חטופים במקום".

על פי צה"ל, הכוחות הפועלים במרחב, הוכשרו למשימה וכן תודרכו מראש בעניין החשיבות במניעת פגיעה באזרחים, חולים, צוותים רפואיים וציוד רפואי. לפני שלושה ימים כוחות אוגדה 98 הגבירו את הלחץ על בית החולים נאצר בחאן יונס וכרזו בערבית לאזרחים לצאת החוצה בידיים מורמות.

חיל האוויר תקף בשבוע שעבר מטרות סביב בית החולים נאצר בחאן יונס בזמן שצוות הקרב החטיבתי של גבעתי בפיקוד אל"מ לירון בטיטו כיתר את המרחב ופגע בפעילי טרור.

כוחותינו כורזים לאספסוף לצאת מבית החולים נאצר באמצעות רחפן (צילום :רשתות ערביות)

גורם צבאי הגדיר את האזור כאחד המאחזים האחרונים שנותרו לחמאס בחאן יונס. כבר אז הייתה ההערכה שפעילים בכירים בגדודי חמאס מסתתרים בביה"ח.