שר הביטחון יואב גלנט חשף היום (שישי) בתדרוך לכתבים זרים את פרטיהם של 12 מחבלי חמאס המועסקים ע״י אונר״א והשתתפו בטבח ה-7 באוקטובר. 

פעילות צה"ל בביה"ח נאצר: נמצאו תרופות עם שמות חטופים ישראלים עליהן

כמו כן, השר גלנט אמר לכתבים כי בידי ישראל מידע מודיעני מבוסס לפיו יותר מ-30 מעובדי הארגון השתתפו באופן פעיל במסע הרצח, וסייעו בחטיפת אזרחים וחיילים.

שר הביטחון הציג מספר נתונים, לפיהם 12% מתוך 13,000 עובדי אונר״א קשורים לארגוני הטרור בעזה, ו-1,468 מהעובדים אף פעילים בהם.

בתוך כך, גלנט מסר לכתבים סרטון שצולם במצלמות האבטחה של מעבר ארז ב-7.10, בו רואים כיצד חובשי ״הסהר האדום״ הפלסטיני מסייעים לפנות מחבל נוח׳בה שנפצע.

בהמשך לתדרוך של שר הביטחון גלנט אודות חובשי "הסהר האדום" שמסייעים לפנות מחבל נוח'בה שנפצע - הצלב האדום בחשבון הטוויטר הרשמי מצהיר: "מניתוח של הסרטון עולה כי האדם בסרטון לא במדים של הסהר האדום, ולא מדובר באמבולנס של הסהר האדום". בנוסף, את הפוסט קישרו לציוץ שמביא את גרסתו של הסהר האדום לאירועים וטוען בשנית כי לא מדובר בעובד של הסהר האדום והאמבולנס לא שייך לארגון. עוד הצהירו כי הם מחויבים לעקרונות ההומניטריים של הצלב האדום ולניטרליות, וכי טיפול רפואי הוא זכות לכולם, וצריך להעניק אותו לכל מי שנזקק ללא קשר להשתייכותו.

תמונות שצולמו ב-7.10 בשטח ישראל, בהן רואים את פעילי אונר״א בזמן חטיפת אזרחים ישראלים ובזמן המתקפה בעוטף עזה:

פעילי אונר״א בזמן חטיפת אזרחים ישראלים  (צילום: דוברות משרד הביטחון)
פעילי אונר״א בזמן חטיפת אזרחים ישראלים (צילום: דוברות משרד הביטחון)

פעילי אונר״א בזמן חטיפת אזרחים ישראלים  (צילום: דוברות משרד הביטחון)
פעילי אונר״א בזמן חטיפת אזרחים ישראלים (צילום: דוברות משרד הביטחון)