שר החוץ של בריטניה דיוויד קמרון נפגש אתמול (שישי) עם שר החוץ הסיני וואנג יי בוועידת הביטחון שמינכן שבגרמניה, והפציר בסין להשתמש בהשפעותיה כדי ללחוץ על איראן להפסיק את תקיפות החות'ים על סוחרות בים האדום, כך נכתב בהצהרה של משרד החוץ הבריטי (FCDO).

יותר מ-30 מקרים ביום מאז השבת השחורה: האנטישמיות בבריטניה שוברת שיאים
דיווח: כך איראן מגייסת מרגלים על אדמת בריטניה

דיוויד קמרון (צילום: רויטרס)
דיוויד קמרון (צילום: רויטרס)

זאת לאחר שאתמול דווח בסוכנות הסחר הימי של בריטניה (UKMTO) על מיכלית שהובילה נפט וסומנה עם דגל פנמה נפגעה 133 ק"מ צפונית מערבית לנמל מוקה מול תימן, כאשר הייתה בדרכה לאוקיינוס ההודי. מחלקת המדינה האמריקאית אישרה את הפרטים והוסיפה שהטיל ששוגר מתימן פגע בסוחרת M/T פולוקס.

היום הח'ותים לקחו אחריות ובהודעה של צבא תימן ב-X פרסם מנהל לשכת הדובר הרשמי של צבא תימן אמין אחמד חייאן הצהרה ובה הודיע דובר הח'ותים יחיא סריע כי תקפו ספינת נפט בריטית בשם "פולקס" בים האדום. "מאשרים את המשך הפעילות הצבאית בבחריין האדומה והערבית עד הסרת המצור על העם הפלסטיני ברצועת עזה", אמר. הוא הוסיף כי לא יהססו ליישם ולהרחיב את פעולותיהם הצבאיות בהגנה על תימן ובסולידריות עם הפלסטינים.

באשר לפגישת שרי החוץ, השניים דנו בנוסף, לפי ההצהרה, על "תמיכה במעורבות" הנבנית בין שתי המדינות. בנושא אחר נאמר, כי קמרון "הדגיש" מול מקבילו הסיני שהמלחמה באוקראינה מאיימת על הכללים הבינלאומיים, והדגיש את עמדת בריטניה בנושא זכויות אדם בהונג קונג ובשינג'יאנג. בנוסף, השניים דנו בעבודה משותפת על שינויי האקלים וחיזוק קשרי הסחר והתרבות בין שתי המדינות.

ב"אינדיפנדנט" הבריטי דווח כי בכנס עצמו צחק קמרון מנזיפה של רפובליקני בעל פרופיל גבוה בעקבות קריאתו למחוקקים בארה"ב להעביר הצעת חוק המספקת תמיכה באוקראינה. עוד אמר קמרון שהוא ימשיך להגיש את הבקשות לחבילת סיוע החוץ שכוללת מיליוני דולרים ותאושר בקונגרס.

רה"מ בנימין נתניהו, נפגש עם ראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון

לפני כיומיים דווח שראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם ראש ממשלת בריטניה רישי סונק, שאישר מחדש את תמיכת המדינה בזכותה של ישראל להגנה עצמית. ראש הממשלה עדכן על פגישתו האחרונה עם משפחות בני הערובה הבריטים המוחזקים בידי חמאס, והם דנו במאמצים מתמשכים דחופים להחזרת בני ערובה בשלום הביתה, וכן בצעדים שיבטיחו כי כל אזרח בריטי שנותר שירצה לעזוב את עזה יוכל לעשות זאת.

בנוסף, דנו על סוגיות אזוריות. בסוף חודש ינואר ביקר שר החוץ של בריטניה בישראל וברשות הפלסטינית, והמשיך לקטאר ולטורקיה.