מלחמת חרבות ברזל: בצל המשך הלחימה בבית החולים נאצר בח'אן יונס, שם אותרו בין היתר תרופות עם שמות של חטופים ישראלים, שוחח היום (שבת) עם "מעריב" אור פיאלקוב, חוקר מלחמות ישראל וטרור, שהתייחס להמשך הלחימה בדרום הרצועה.

לקראת עסקת חטופים? הנייה מבהיר - התנאי שחמאס לא יתפשר עליו
תמונות חדשות חשפו: פעילי אונר״א חוטפים אזרחים בטבח ה-7 באוקטובר

"צה״ל עצר מחבלים וחלק מהצוות הרפואי בבית החולים נאצר", אמר פיאלקוב בפתח דבריו, "דחפורים חסמו את הכניסות מבית החולים ככה שהצוות הרפואי והפליטים יצאו רק דרך כניסה אחת שם יש מחסומים של צה"ל. כלבים של עוקץ שוחררו בבית החולים לתפוס מחבלים ונשק. לוחמי צה״ל מצאו בבית החולים תרופות ועליהם שמות חטופים ישראלים באנגלית, לא מדובר כנראה בתרופות שישראל העבירה דרך קטאר. הכוחות איתרו כלי נשק, פצצות מרגמה ורימונים ותפסו עשרות חשודים, בהם למעלה מ-20 מחבלים שהשתתפו בטבח ה-7 באוקטובר".

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

אזור הלחימה סביב בית החולים נאצר בחאן יונס (צילום: Gaza war unit tracking)
אזור הלחימה סביב בית החולים נאצר בחאן יונס (צילום: Gaza war unit tracking)

"בפשיטה על בית החולים משתתפים כוחות מיחידת הקומנדו, שייטת 13, מגלן וכוחות מיוחדים נוספים", הוסיף, "בידי צה״ל יש מידע מודיעיני שחמאס החזיק חטופים בבית החולים. מדובר במידע שהגיע ממספר מקורות, כולל מחטופים ששוחררו. ייתכן שיש גופות חטופים בבית החולים. צה"ל מנסה לאתר גופות בבית החולים, אך נכון למועד זה עוד לא נמצאו גופות חטופים, אולם צה"ל ממשיך בחיפושים".

"ישראל בונה מחסומים בדרום העיר עזה על כביש החוף, המחסומים כוללים מצלמות, שערי ברזל וחומות. צה"ל הורס את אזור התעשייה עזה, שנמצא מזרחית לעיר עזה. מטרת ההריסה להגדיל את האזור הביטחון בגבול עם הרצועה", סיפר פיאלקוב.

איור של בית החולים נאצר בחאן יונס (צילום: דובר צה''ל)
איור של בית החולים נאצר בחאן יונס (צילום: דובר צה''ל)

לאחר מכן, התייחס להיערכות של מצרים מפני האפשרות של כניסת פליטים לשטחה: "מצרים יוצרת אזור סגור ומאובטח לקלוט פליטים מעזה בגבול עם רצועת עזה, באזור סמוך לגבול. האזור נועד לקליטת פליטים ערבים במקרה היציאה ההמונית של אזרחים. עבודות הבנייה מיועדות לבניית שטח סגור, מוקף חומות בגובה שבעה מטרים. השטח צפוי להיות מפולס ומוכן תוך לא יותר מ-10 ימים. ונועד לקלוט עד 100 אלף פליטים. בנוסף תמונות יש גם צילומי לוויין שמאשרים את הדיווחים הערביים. במקביל מצרים הציבה קירות בטון ופלדה וגדרות תיל בגבול".

"צה״ל מגדיל את אזור הביטחון בגבול עם מצרים, באזור מזרחית לשדה התעופה דהניה", הוסיף, "כנראה שישראל הגיעה להסכם עם מצרים, מה שמצביע על כך שהקרב על רפיח קרוב, שר הביטחון התבטא כי הלחימה על רפיח תהיה גם בתקופת הרמאדן".

איור של מתקנים של חמאס בבית החולים נאצר בחאן יונס (צילום: דובר צה''ל)
איור של מתקנים של חמאס בבית החולים נאצר בחאן יונס (צילום: דובר צה''ל)

לסיום אמר פיאלקוב: "חטיבה 646 צנחנים מילואים יצאה מעזה, וכרגע נשארו בעזה רק 6 חטיבות סדירות, לעומת השיא של 24 חטיבות בשיא הלחימה. בלי גיוס מילואים נוסף לא יהיה ניתן לכבוש את רפיח ולהחזיק את השטחים שנכבשו עד כה. לפי דיווחים שונים, ישראל תתחיל בפינוי הפליטים שנמצאים ברפיח מערב לאזור הבטוח במואסי, ולדיר אל בלח, וככה תפתח הדרך לכיבוש רפיח".