הטרוריסט אסמאעיל הנייה, אחד ממנהיגי ארגון הטרור חמאס, האשים את ישראל בכך שעסקת חטופים נוספת טרם יצאה לפועל. בנוסף, הדגיש כי חמאס לא יסכים להתפשר על ויתור בנוגע לסיום המלחמה. 

למרות שביידן לוחץ להפסקת אש: ארה"ב מתכננת לשלוח נשק לישראל
"כנראה שיש הסכם עם מצרים": כך ייראה כיבוש רפיח, ומה באמת בוצע בביה"ח בח'אן יונס?

הנייה טען כי חמאס יתעקש על שחרורם של רבים מהאסירים הוותיקים בבתי הכלא בישראל, וכי מדובר באחת ממטרות המשא ומתן העיקריות. כמו כן, הזכיר את אזור צפון הרצועה, תוך דרישה ליישב אותו מחדש בעזתים. 

במקביל, מקור אחר בחמאס אמר כי "בכוונת התנועה להשעות את המשא ומתן עד להכנסת סיוע וסיוע לצפון רצועת עזה, לא ניתן לנהל משא ומתן בזמן שהרעב מכרסם בעם הפלסטיני".

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

פעילות צה"ל בח'אן יונס (צילום :דובר צה"ל)

ד"ר הראל חורב היסטוריון וחוקר בכיר לענייני פלסטינים, טען השבוע בטור מיוחד ל"מעריב", כי יש לחסל את הנייה. "פגיעה משמעותית בהנהגת החוץ איננה רק מוצדקת מבחינה מוסרית אלא גם בעלת תועלות מבצעיות בכך  שהיא מערערת קשות את המבנה הארגוני של חמאס בנקודת הזמן הנוכחית", ציין. 

עוד הוסיף כי "ערעור ושבירה של השלד הפיקודי של חמאס יכול בהחלט להביא לכך שישראל תהיה מסוגלת להתמודד עם חמאס או תאי חמאס על בסיס מקומי מפוצל ומוחלש. גם ברמה המוראלית יש לכך תועלות רבות: משום שאיש החמאס הממוצע מבין שמקורות הסמכות וההנהגה כמו גם המבנה הארגוני הולכים ונהרסים. האפקט גם יכול לסייע בהחלשת המוטיבציה של אנשי חמאס להמשיך ולהילחם ולהביא לתוצאות טובות בכל המישורים ובכל התחומים".