אל"מ (במיל) קובי מרום, מומחה לביטחון לאומי ולזירה הצפונית, התראיין הבוקר (ראשון) ב-103FM, והתייחס לקשר בין הזירה הצפונית לזו בדרום. "יש פה הקשר בין הזירות שצריך לשים אותו על השולחן בצורה ברורה", ציין. 

"השלכות קטסטרופליות": מצרים וצרפת בגינוי משותף לפעולה ברפיח
מצרים בביקורת על חמאס: "מחוץ לקונצנזוס, צריך לבדוק כיצד קיבל מימון"

הוא ביקר את אמירתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואמר כי "יש פה הקשר בין הזירות שצריך לשים אותו על השולחן בצורה ברורה – "האמירות של ראש הממשלה 'ניצחון מוחלט' הן אמירות פוליטיות ויצירת אשליה בעיניי הציבור. בסד"כ הכוחות המצומצם בעזה לא יהיה ניצחון מוחלט והכרעה של החמאס בחודשים הקרובים, נקודה, כל בר דעת יודע את זה". 

כמו כן, הציג את עמדתו לאופן שבו על הממשלה לפעול: "אני חושב שהממשלה, הקבינט צריך לקבל שתי החלטות קריטיות - החלטה לגבי היום שאחרי או לפחות לשבת לדיון לגבי כיוון, והדבר השני, עסקת החטופים היא לא רק המחויבות המוסרית שלנו, כי ההליכה לעסקה כזו היא צו השעה, היא גם תיצור הפוגה שתאפשר לנו פתרון של הבעיה הסבוכה בצפון".

פעילות צה"ל בח'אן יונס (צילום :דובר צה"ל)

בסוגית הר הבית, הביע מאור התנגדות לעמדתו של השר לביטחוון לאומי איתמר בן גביר שלא לאפשר כניסת מתפללים במהלך חג הרמדאן: "יש פשיעה לאומנית שגדלה והולכת. זה יוצר ניסיון לפיגועי נגד ומתסיס מאוד את השטח. לקראת הרמדאן והרצון של השר לביטחון פנים למנוע עלייה להר הבית, אני חושב שאסור לאפשר את זה. החלטה כזו תצטרף למעגל האלימות הרבה מאוד קהלים, גם באיו"ש וגם בתוך ישראל, ושלא נדבר על המשבר הבינלאומי שזה עלול ליצור.

איתמר בן גביר (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
איתמר בן גביר (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

אני רוצה לקוות שמה שינחה את הקבינט וראש הממשלה זו ההחלטה הביטחונית הנכונה. כדי להרגיע את השטח צריך לאפשר את עליית הר הבית בחודש הזה. ברור שהחמאס והאיראנים ינסו ליצור פיצוץ בהר הבית וליצור אלמנטים דתיים למלחמה, אבל בשביל זה משטרת ישראל והשב"כ צריכים להיערך מראש. אי אפשר לעבור תוך כדי מלחמה עם הלחץ בשטח שקיים, בלי שמוסלמים יעלו - זו תהיה טעות קשה ויגביר את ההסתה הדתית סביב האירוע. בהבנה שלי, כפי שמנגנוני הביטחון ממליצים, צריך לאפשר את זה עם כל ההכנות הנדרשות כדי לא לאפשר לחמאס לעשות מזה פיצוץ". 

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו, 103FM.