השר לביטחון פנים לשעבר עמר בר לב התייחס הבוקר (ראשון) לדיון שעתיד להתקיים אצל ראש הממשלה נתניהו בעניין ההיערכות הביטחונית לקראת חודש הרמדאן, ועל כך שכנראה יהיו פרובוקציות בהר הבית, ובהן הנפת דגלי חמאס. בר לב אמר: "זה מכעיס ומרגיז, אבל לא להכיל את זה זו הדרך הבטוחה לטבח הדדי ולפגיעה בעשרות מתפללים פלסטינים ושוטרים. לפעמים עדיף להיות חכם מצודק", כך אמר בגלי צה"ל.

בעיצומה של המלחמה, צפוי להתקיים היום דיון אצל ראש הממשלה בנימין נתניהו, זאת במטרה להיערך לקראת חג הרמאדן. הישיבה תיערך על רקע חילוקי הדעות הכבדים בנושא בין השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר למערכת הביטחון. חילוקי הדעות שהתגלעו בין הצדדים, נוגעיפם לסוגיית כניסת מתפללים מוסלמים מיהודה ושומרון להר הבית בתקופת הרמדאן. עמדתו של בן גביר היא כלל לא לאפשר לתושבי יהודה ושומרון כניסה להר, ובקרב ערביי ישראל לאפשר כניסה מגיל 70 ומעלה. עמדת המשטרה היא לאפשר כניסה מגיל 60 ביו"ש ומגיל 45 בקרב ערביי ישראל. עמדת שב"כ היא כניסה מגיל 45 ביו"ש וכניסה ללא הגבלה בקרב ערביי ישראל.

עמר בר לב, איתמר בן גביר (צילום: אוליבייה פיטוסי פלאש 90 )
עמר בר לב, איתמר בן גביר (צילום: אוליבייה פיטוסי פלאש 90 )

בן גביר טוען כי אם תתקבל עמדת מערכת הביטחון, עשרות אלפים יניפו דגלי חמאס בהר הבית. הפיגוע ביום שישי האחרון הביא את המפכ"ל ומפקד מחוז ירושלים לעשות חושבים מחדש, בעיקר נוכח העובדה שהמחבל הוא תושב מזרח ירושלים, מה שמעלה את רמת המסוכנות.

לאחר שבן גביר טען כי במידה שההחלטות באשר להר הבית תתקבלנה בקבינט המלחמה, כשגלנט, גנץ ואייזנקוט הם אלה שיהיו השותפים להחלטות האלה, ברור מה יוחלט. נתניהו בתגובה הבטיח כי ההחלטה בנוגע למדיניות בהר הבית בתקופת רמדאן תגיע לאישור הקבינט המדיני-ביטחוני.