אלוף (מיל') עמוס גלעד, לשעבר ראש האגף המדיני־ביטחוני במשרד הביטחון, התראיין הבוקר (ראשון) ב-103FM, והתנגד לדרישתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שלא לאפשר כניסת מתפללים מוסלמים בחג הרמדאן. "מדובר ניסיון להכשיר את הקרקע לכיבוש ישיר של יו"ש ועזה'. עוד הוסיף כי "היום נפתח עוד דיון לגבי חוקיות הכיבוש שזו בקשה לעצרת הכללית של האו"ם, דיון שאנחנו מחרימים אותו. אנחנו הולכים בכיוון הפוך למה שאנחנו צריכים לביטחון".

בן גביר שוב גובר על סמוטריץ', והפעם לא רק בסקרים
"צו השעה": האם עסקת חטופים מול חמאס תוביל דווקא למלחמה בלבנון?

איך זה משפיע על חיזבאללה? והאם אתה רואה תוכנית מרכזית של מערכת הביטחון איך מגיעים למצב שבו אפשר להחזיר את התושבים?
"בצפון אתה יכול בשתי דרכים, או עימות כולל, הצפון היום ריק מתושביו, רצועת ביטחון שמעולם לא הייתי מאמין שנגיע למצב כזה. בסוף הכול מתחבר להכול. מי היה מאמין שסינוואר יצליח לגרום לבקיעים בנינו לבין מצרים. 

גלעד ביקר את ראש הממשלה בנימין נתניהו, לאחר אמירותיו בדבר 'הניצחון המוחלט':  "לא, אין דבר כזה. אין דבר כזה אם החטופים לא חוזרים, זו הפקרה של המדינה שלא הייתה כמותה של אזרחיה. ראש הממשלה כן היה צריך לנהל מו"מ בקהיר, תן תקווה, תראה שאתה עושה משהו. מי מנהל מו"מ בגלוי? הכול נראה לי שיקולים זרים לעניין עצמו. מדוע לא נציע הצעות? במה זה פוגע בנו? צריך להראות שעושים הכול כדי להחזיר אותם. אם לא יהיה מוצא מדיני לשליטה בעזה, אנחנו נידונים שם למבוי סתום".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm