הארכיון לא שוכח: בינואר 2009 בזמן שישראל נלחמת בחמאס במבצע "עופרת יצוקה", התראיין ראש הממשלה בנימין נתניהו (ראש האופוזיציה דאז) לאילנה דיין במשדר מיוחד לתושבי הדרום ששודר בערוץ 2. נתניהו נשאל בין היתר כיצד צריך לפעול מול ארגון הטרור ששולט ברצועת עזה, והאם יש לחזור להתיישב באזור, כך הוא השיב.

"יש כאן קרב, הבנים שלנו מגנים בגופם מפני אלו שרוצים להכחיד אותנו, את שואלת אותי, הם לא יכחידו אותנו, אני חושב שיש לנו סיכוי למגר את השלטון הזה, יכול להיות שלא בסבב הזה, אבל המינימום הנדרש הוא לסגור את הציר", אמר תחילה. לאחר מכן, אילנה דיין שאלה את נתניהו - "מה עושים, האם כובשים מחדש את הרצועה, משתלטים על ציר פילדלפי ומקימים את גוש קטיף מחדש?".

@nitpas.news

רה"מ בנימין נתניהו בראיון לאילנה דיין מינואר 2009 במהלך מבצע 'עופרת יצוקה'. אז נתניהו בתפקיד ראש האופוזיציה

♬ צליל מקורי - נתפס 2

נתניהו השיב: "לא אני לא חושב שמקימים מחדש את גוש קטיף, אבל בפירוש ממגרים את הבסיסי הזה של איראן. אני לא מאמין שלאורך זמן ישראל יכולה להרשות לעצמה שיש פה בסיס טרור ענק של איראן בטווח נגיעה מתל אביב, גם בטווח נגיעה משדרות. הילדים האלה שהיו פה זה לא חשוב אם הם משדרות, או מקיבוץ כזה או אחר או מאשדוד, מה ההבדל".

"היום כל ישראל היא עוטף עזה. כל מדינת ישראל, לכן הבסיס הזה יצטרך ללכת, אנחנו לא יכולים לתת לו להיות כאן. אם את שואלת לטווח ארוך יש כאן מאבק של העולם החופשי הדמוקרטי, התרבותי, בני אור מול בני חושך. אין לי ספקות לגבי העניין הזה, יש פה תנועה ריאקציונרית שרוצה להחזיר את האנושות מאות שנים, היא אלימה בצורה בלתי רגילה וכאן נצטרך לעשות בריתות גם בתוך העולם הערבי וכמובן המערבי כדי להדוף את התנועה הזו", הוסיף.

"מול תנועות שרוצות להשמיד אותך אין לך הרבה ברירות, זו תנועה שמחוייבת להשמדת ישראל, נתמכת על ידי מדינת אם שאומרת בגלות שבכוונתה למחוק את ישראל. מול כוח כזה כמו מול גורמים אחרים, אתה לא מנהל משא ומתן אתה צריך לנצח, אתה מנצח על ידי כך שאתה מנצח, אנחנו במאבק על העתיד שלנו והביטחון ופה ללכד את כל הכוחות, לשים בצד את כל המחלוקות כדי לנצח, זה הניצחון".