מלחמת חרבות ברזל: ברקע התנגדות חריפה מצד הקהילה הבינלאומית, צה"ל ממשיך להיערך לפעילות הקרקעית ברפיח. תא"ל במיל' אמיר אביבי, מנכ"ל הביטחוניסטים, הסביר היום (ראשון) בשיחה עם יואב מינץ בתוכניתו ב-104.5FM למה הפעילות ברפיח קריטית לניצחון במלחמה.

"אחרי רפיח, אין יותר עזה": זה המפתח לניצחון על חמאס | עוזי רבי
מדרום תיפתח הרעה? "סינוואר הצליח לגרום לבקיעים בינינו למצרים"

"כניסה לרפיח היא זאת שתכריע את חמאס כגוף ששולט בעזה, וזאת תהיה דרמה מאד גדולה", אמר. "לחמאס נשארו בסך הכל שישה גדודים ברפיח ועוד שניים וחצי במחנות המרכז. שנית, כל היכולת של חמאס להשפיע יושבת על גבול מצריים על ההברחות האינסופית שיש שם".

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

"חמאס שולט גם על ההיבט ההומניטארי. בעצם כשצה"ל ישתלט על רפיח, על גבול מצרים, על כל מה שנכנס משם ישלוט על חלוקת האוכל, ימנע התעצמות של חמאס ויהפוך אותו לגוף לא רלוונטי בהיבט השלטוני. מי שיאכיל את האוכלוסיה ככה שולט באוכלוסיה. ככה פשוט".

על סוגיית שחרור החטופים אמר: "ככל שצה"ל מתקדם בהשתלטות על הרצועה, חמאס נסוג לאזורים שצה"ל טרם נכנס אליהם: רפיח ואותם אזורים ספציפיים כמו דיר אל באלח. אין להם עוד הרבה לאן לברוח. למעשה גם סוגיית החטופים אמורה להיפתר בצורה זו אחרת, כי זה יהיה עם הגב אל הקיר ויגיעו לעסקה שתהיה יותר נוחה לישראל, או שפיזית אנחנו נגיע אליהם וכבר לא יהיה להם לאן לברוח ולהילחם".