מרואן ברגותי, בכיר האסירים הפלסטינים שכלוא בישראל, שאותו חמאס מתעקש לשחרר כחלק מעסקה עתידית לשחרור חטופים, הועבר בשבוע שעבר מכלא עופר לכלא אחר והושם בהפרדה. רשות האסירים הפלסטינים הביעה "חשש אמיתי" לחייו כשבתנועת הפתח אמרו כי "מדובר בהסתה ישראלית", וכי בידודו הוא "אמצעי פוליטי להשתיקו". ברגותי כזכור נידון לעונש של חמישה מאסרי עולם מצטברים ו-40 שנות מאסר על פיגועים שבהם נרצחו חמישה ישראלים ונפצעו רבים.

בתוך כך, בכיר בחמאס ששוחח עם רשת "א-שארק" אמר כי "אנחנו מתעקשים לשחררו, שיהווה הישג לאומי בעיני כל הפלסטינים לאור מעמדו המיוחד. שחרורו מהכלא יהיה התחלה חדשה של שינוי במערכת הפוליטית לטובת שותפות בין תנועת הפתח וחמאס, ויהווה ניצחון לתנועה שפועלת לשחרר את כל הנידונים למאסר עולם. גם אם ברגותי לא ישוחרר בשלב הראשון, הוא בוודאי ישוחרר בשלב השני. לא ניתן להשלים את התהליך מבלי לשחרר אותו ואת עמיתיו שנידונו למאסר עולם".

ברגותי. הפך לסמל פלסטיני (צילום:  Maja Hitij/Getty Images)
ברגותי. הפך לסמל פלסטיני (צילום: Maja Hitij/Getty Images)

עוד הסביר בכיר חמאס כי "ברגותי תופס מעמד סמלי בקרב הפלסטינים ולכן הרשויות בישראל מנסות לפגוע בו. הוא מנהיג לאומי שהעביר את חייו במאבק הלאומי בבתי הכלא הישראלים. הפעולה שלו למאבק בישראל הפכה אותו למנהיג לאומי יוצא דופן שרבים מהמרים עליו שהוא יוביל את העם הפלסטיני לקראת חופש ועצמאות".

ביום רביעי האחרון הודיע השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר כי ברגותי הושם בהפרדה, זאת לאחר שבשירות בתי הסוהר התקבל מידע לפיו ברגותי פועל בכמה ערוצים להתסיס את השטח ברשות הפלסטינית, בכדי לנסות לעורר אינתיפאדה שלישית. "שמח ששב"ס מיישמים את המדיניות המאוד ברורה שלי כלפי מחבלים בבתי הכלא והעבירו היום את רב המרצחים מרוואן ברגותי מכלא עופר להפרדה בעקבות מידע על התססה מתוכננת - נגמרו הימים שמחבלים ניהלו את בתי בכלא!", כתב בן גביר בחשבון ה-X (טוויטר) שלו.