על אף מעורבות עובדי אונר"א במתקפה על ישראל - מערכת הביטחון לא ששה לסגור את אונר"א, כך דווח אתמול (ראשון) בוושינגטון פוסט. כזכור, ביום שישי אמר שר הביטחון יואב גלנט כי 30 עובדים נוספים של אונר"א השתתפו במתקפה של חמאס בשבעה באוקטובר, זאת בנוסף ל-12 עובדים של הארגון עליהם דווח בחודש שעבר. לפי גלנט, 12 אחוזים מהעובדים באונר"א משויכים לחמאס: "הנחיתי את מערכת הביטחון להתחיל להעביר סמכויות הקשורות לעזרה הומניטרית לארגונים אחרים".

הזוועות מתחת לבתי החולים בעזה: הרופאים הפלסטינים מעל – שותקים | ד"ר איתי גל

עם זאת, בכירים המעורים באסטרטגיה הישראלית אומרים שמערכת הביטחון לא ששה לסגור את הארגון לאלתר, לאור תפקידו לספק מזון ומחסה לתושבים העזתים, כך פורסם אתמול בוושינגטון פוסט. "בטווח הקצר, הרעיון הוא למצוא ספקים חלופיים שאינם קשורים לחמאס", הסביר אחד הבכירים, "בטווח הארוך, הרעיון הוא שאונר"א לא תהיה חלק מה'יום שאחרי' בעזה".

גורם נוסף שהשתתף בדיונים פירט: "ישראל מאמינה זמן רב שאונר"א 'במיטה' עם חמאס, אבל מה שהשתנה הוא שהקווים האדומים שנחצו ברורים גם לקהילה הבינלאומית, אף משלם מסים בחו"ל לא ירצה לתמוך בזה".

על רקע העובדות ההולכות ומתבררות על מעורבות עובדי אונר"א במתקפת השבת השחורה על ישראל שוקל הממשל האמריקני להעביר את מימון חלק מהעבודה שאונר"א עשתה בעזה לארגון אחר, כאשר בין הארגונים המרכזיים שנשקלים נמצאת תוכנית המזון העולמית של האו"ם. בממשל ביידן מגבים את עבודת הארגון, אך מאמינים שהסיכוי שיוכלו להעביר את המימון בקונגרס קטן, לאור התנגדות של רפובליקנים וחלק מהדמוקרטים, זאת בעוד אירלנד הבטיחה תרומה של 20 מיליון אירו לארגון כדי להתייחס ל"קטסטרופה ההומניטרית".